תביעה נגד עיריית בת ים: אין להפלות עובד סוציאלי בשל מוגבלות

לשכת הרווחה בת ים - לא מצאו עבודה מתאימה לעמיתם הנכה?2007 - התנהגותה העילגת של רחל וידל, מנהלת לשכת הרווחה בת ים, בדרך רמיה ניסתה לפטר עובד שלה נכה. עובד בעיריית בלשכת הרווחה בת ים, נכה, ותיק כ-23 שנים, בעקבות תהליך ניווני של חוט השדרה הצווארי, הוא רותק לכסא גלגלים ולקה בדיבורו. בתום תקופת השיקום ביקש לחזור לעבודתו בעירייה - בלשכת הרווחה, אך זו סרבה. העירייה הגיעה עם העובד להסדר פשרה בעקבות לחץ ציבורי וכיום הוא עובד בעירייה. מכתב התביעה עולה התייחסות לא ראויה (בלשון המעטה) לנכה אשר נתן את מפעל חייו לעבודה הסוציאלית
בלשכת הרווחה בבת ים
:
  • רמיסת הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ואת הזכויות החוקתיות וזכויות היסוד של התובע, ובכללן: הזכות לכבוד, הזכות לשוויון והזכות לעבוד.
  • תשובות לאקוניות של העירייה לפניות העובד.
  • גישה פסיבית ומזלזלת.
  • חוסר תום לב ושיקולים זרים.
  • ועוד ...

מנהלת לשכת הרווחה בת ים: רחל וידל
רחל וידל - מנהלת לשכת הרווחה בת ים
רחל וידל - אלימות סוציאלית נגד מוחלשים


האדם הסביר חושב, שייעודה הוא של לשכת הרווחה , להעניק לאנשים סעד, רגישות לבני אדם, חמלה, הקשבה ורצון לעזור, ואולם מתברר כי בלשכת הרווחה נעשים דברים קשים נגד אנשים חלשים, ניצול המצוקה של האזרח, העובד.
מקרה נוסף קשה בלשכת הרווחה בבת ים הוא התעללות ואונס עובדת ע"י מנהלה עובד סוציאלי: "מגזר הדין עולה כי האיש נהג להטריד את האישה, בשנות ה-40 לחייה, שעבדה תחתיו. הוא נהג לחבקה ולנשקה בניגוד לרצונה במהלך שהותם במשרד, ואף הציע לה לקיים עמו יחסי מין במהלך פגישות עבודה ביניהם. כשסירבה, איים כי יפטר אותה מעבודתה אם לא תיעתר לדרישותיו.מפרטי ההתעללות עולה כי האיש אנס את האישה באחת הפגישות ביניהם, לאחר שניסתה להיאבק בו. הוא הפעיל עליה כוח, הפשיט אותה בניגוד לרצונה ואז ביצע בה את זממו" .... ניצול יחסי מרות ששררו ביניהם."כל זאת על דרך הפעלתו של מעין 'סיר לחץ' עד כדי יצירת מצב דברים, בו נאלצה המתלוננת לספוג חרפתה ולשתוק, הכל כדי לתת פת לחם בפי שש ילדיה הקטינים שסמוכים היו על שולחנה באותה עת".
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים