תחלואי הסחר בילדים ברשויות הרווחה ובתי משפט לנוער - מווסתים ילדים בין פנימיות משיקולים זרים

נשיאת בית משפט לנוער גלית מור ויגוצקי - מחול שדים עם רשויות הרווחה על גבם של משפחות וילדים
יוני 2012 - משרד הרווחה מווסת ילדים בין פנימיות משיקולים זרים, פוגע בהם ומרחיק אותם מהוריהם. מדובר בילדה אשר הוצאה בכפייה מידי אמה מאחר ופקידת סעד לחוק הנוער סברה שהאמא אינה מסוגל לגדלה. הילדה הועברה לפנימיה באזור מגורי האם. "מחול השדים" של פקידת הסעד ושופטי הנוער ממשיך והם רוצים להעבירה לפנימיה מרוחקת.

הכתבה פנימייה במקום חום ואהבה , יורם ירקוני ונעם ברקן , ידיעות אחרונות, יוני 2012


א' מתגוררת בפנימייה בתל אביב, ומאומצת על ידי משפחה • אלא שעכשיו החליט משרד הרווחה להעבירה לפנימיה מרוחקת – ולנתק אותה מהם • משרד הרווחה: זה לטובתה.

בגיל 7 הוציאו שירותי הרווחה את א' מבית אמה לאחר שהוחלט כי היא אינה יכולה לגדל אותה. א' הועברה לפנימייה בתל אביב, והוצמדה לה משפחה מארחת שמתגוררת בעיר, אצלם היא מבלה בסופי שבוע ובחגים, איתם היא יוצאת לטיולים, מהם היא מקבלת נעליים ובגדים חדשים. אבל עכשיו רוצים להרחיק אותה מהמקום היחיד שמתקרב עבורה לבית.

במהלך השנים נרקם קשר קרוב והדוק בין א' למשפחה המארחת, והיא הפכה לחלק בלתי נפרד מהמשפחה. ההורים – ר' מהנדס בהיי-טק, ו- ו' יועצת תקשורת – מספרים שהם מתייחסים אל א' כאל בתם, וכי שני ילדיהם רואים בה אחות לכל דבר.

אלא שלפני כמה שבועות החליט משרד הרווחה להעביר את א' לפנימייה אחרת, מחוץ לתל אביב. זאת בלי לשאול את רצונה ובלי לערב בכך את המשפחה המארחת. המשמעות: א' תועבר הרחק מבית המשפחה, והקשר ביניהם עלול להיפגע ואף עלול להיפסק.

כמו כן עלול להיפגע גם הקשר בין א' לאמה הביולוגית, אשר מתגוררת גם היא בתל אביב ומבקרת את ביתה מדי פעם בתיאום משרד הרווחה.

בעקבות זאת החליטו הורי המשפחה המארחת לפתוח במאבק משפטי, ובאמצעות עו"ד לית גולדברג-לוביץ הם דורשים לבטל את ההחלטה.

לטענתם, טובת הילדה לא עמדה לנגד עיני משרד הרווחה כאשר הורו על העברתה.

"השם 'משפחה מארחת' מטעה במקרה שלנו", אומרת ו'. "אנחנו משמשים לא' עוגן של יציבות, והיא חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו. בפועל אני הדבר הקרוב ביותר שיש לה לאמא. לא ייתכן מצב שבו ילד פגוע נפגע שוב ושוב על ידי מי שאמורים להגן עליו. ניתוקה ממרכז חייה יגרום לה למשבר ולהידרדרות".

ירון בראון, מנהל עמותת ילדים בסיכון, האחראי על פרויקט משפחות מארחות, אמר אתמול: "בסיפור הזה אין טובים ורעים, אבל תהליך קבלת ההחלטות היה יכול להיות הרבה יותר חכם ורגיש".

ממשרד הרווחה נמסר: "אנו דואגים בראש ובראשונה לטובת הילד. הפנימייה שאליה עוברת הילדה הינה מסגרת מגינה יותר, המותאמת לצורכי הילדה יותר מאשר הפנימייה הנוכחית. גורמי המקצוע נפגשו עם המשפחה המארחת, והוסבר להם כי הקשר עם הילדה לא ייפגע".
 
תחלואי הסחר בילדים ברשויות הרווחה ובתי משפט לנוער - מווסתים ילדים בין פנימיות משיקולים זרים
תחלואי הסחר בילדים ברשויות הרווחה ובתי משפט לנוער - מווסתים ילדים בין פנימיות משיקולים זרים


אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים