פרשת רצח תינוק במשפחת פקידת סעד בכירה - רשויות הרווחה החזירו את התאומה להורים שהתינוק התאום נרצח תחת חסותם

המוסר הכפול של רשויות הרווחה בהוצאת ילדים מביתם ומשפחתם בכפייה

כאשר מדובר באזרח מן השורה כגון המקרה של האמא בנצ'י טקלה שבנה נפצע קלות בתאונה בבית או סיפורה של האמא ל' ש' שילדיה נחטפו מאחר ופקידת הסעד היתה 'סבורה' שהם בסיכון, מבלי שארע ארוע פיזי כלשהו לילדים והאמא ל' ש' בריאה וטובה ללא רבב, והסיפור של משפחת חביבי בהם רשויות הרווחה פרצו לביתם עם שוטרים חמושים וחטפו את בתם א. למרכז חרום ומוסדות כליאה למשך שנים ארוכות מבלי שהסבו לבתם נזק כלשהו, רשויות הרווחה פועלות בתוקפנות ובכוחנות ומרחיקות את הילדים מהוריהם ומטילים מכשולים ביורוקרטיים לכל בקשה של ההורים לפגוש את ילדיהם.

אולם, כאשר מדובר בתינוק שנמצא שגולגלתו מרוסקת, עצמותיו שבורות והוא מחרחר בידיהם ותחת משמורתם של הורים המקורבים לעובדים סוציאליים מרשויות הרווחה רמת גן, רשויות הרווחה רוחצים בנקיון כפיהם וכפי ההורים ומשיבים את התינוקת להורים אלו.
ש. ט. עובדת סוציאלית בכירה ביותר בלשכת רווחה רמת גן שבתה ק' האמא של התאומים המטולטלים, עיכבה חקירת המשטרה שבוע ימים! החוקרים שחקרו את בתה ק' ואת בעלה מ' – הם חבריה של עו"ס ש. ט. – שוטרי מרחב דן מרמת גן.

מי שמטפל בהורים הם לשכת רווחה רמת גן. יש כאן ניגוד עניינים חמור וקשה ומשוא פנים.
כיצד פקידת רווחה בכירה בראשות מקומית מטפלת באירוע רווחה כה חמור שבו מעורבת בתה?
מדוע לא הועבר הטיפול בהורים החשודים בהריגה ללשכת רווחה בעיר אחרת סמוכה ומדוע משטרת מרחב דן מטפלת בתיק כשהקשרים ההדוקים בין עו"ס ש. ט. למשטרה ידועים וכשמדובר באותם שוטרים / חוקרים להם מעבירה ש. ט. דיווחים על הורים בתיקים בהם היא מטפלת במסגרת עיסוקה והם מעבירים אליה את דוחות החקירה.
רשויות הרווחה פועלות מתוך שיקולי סחר בילדים על גבם של משפחות חלשות.

עובדת סוציאלית ראשית לחוק הנוער חנה סלוצקי ושר הרווחה משה כחלון - מוסר כפול לסחר בילדים
עובדת סוציאלית ראשית לחוק הנוער חנה סלוצקי ושר הרווחה משה כחלון - מוסר כפול לסחר בילדים
זהו סיפורם של שני תאומים שהאחד נמצא כשראשו מרוסק ועצמותיו שבורות והוא נפטר כתוצאה מחבלות ההורים והתאומה במצב קשה עם עצמות שבורות בידי ההורים. רשויות הרווחה הפקידו את התאומה השבורה חזרה ללא שום תנאי אצל ההורים החשודים ברצח והמקורבים לרשויות הרווחה.

הכתבה: אני החשוד המיידי

תקציר מידיעות אחרונות 14.9.2014 המוסף לשבת
שני שברים בראש. דימומים פנים – גולגולתיים נרחבים. בצקת בעמוד השדרה הצווארי. שברים בדרגות שונות בשני צידי הצלעות – זה מה שהתגלה באיבריו נטוליי החיים של התינוק בן הארבעה חודשים וחצי.
לאחותו התאומה נגרמו שברים בצלעות ושטפי דם ברגליים ובזרועות. הוא נאבק על חייו במשך שבועיים, שבהם שכב מחוסר הכרה בבית החולים עד שגופו הקטן והשבור נטמן באדמה. היא הצליחה להתגבר על הפגיעות.
אז מה התחולל שם, בסלון הדירה הקטנה, בעיר העמוסה במרכז הארץ – רמת גן, בה חיו אמא – אבא – ושני תינוקות – בהשגחתו של אביהם?
אנחנו נפגשים במשרד עורכי הדין. הוא שרירי מאוד, כתפיו רחבות, זרועותיו עבות, מקועקעות, תספורת קצרה, זקן מעוצב, טבעת עם אבן שחורה ומבריקה ושרשרת חרוזי עץ סביב האמה השמאלית.
בימים אלה הוא נמצא באמצעו של הליך שימוע, לאחר שהפרקליטות הודיעה לו על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום על הריגת בנו ועל עבירות של התעללות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וגרימת חבלות בבנו ובתו.
כבר מתחילת החקירה נבדקה האפשרות שההורים טילטלו את התאומים, בהמשך התברר כי גם מכות וחבלות היו מעורבות בגרימת הנזק האיום. האם, שנחקרה כחשודה נוקתה לבסוף מכל אשמה. לפני כחודש וחצי בתה הוחזרה אליה.
יצחק קדמן - שותק כמו דג בפרשת רצח התינוק במשפחת פקידת הסעד
יצחק קדמן - שותק כמו דג בפרשת רצח התינוק במשפחת פקידת הסעד

טענות ההגנה שלו מעוררות תהיות לא מעטות: למרות שהיה לבד עם התאומים בשעתיים האחרונות שבהן היה הבן בהכרה, האב טוען שהוא לא יודע איך נגרמו לבנו הפגיעות הכל כך קשות בגופו…
17.1.2012 – לקראת השעה ארבע אחר הצהריים חזר מ' ד' מהעבודה ממחלקת פיקוח עירית רמת גן. ק' אשתו היתה בסלון ושיחקה עם הילדים. כמה דקות אחר כך אשתי אמרה שהיא הולכת לישון.
לאחר כשעתיים ק' התעוררה, היא הרגיעה את התינוק ששוב בכה, לקחה כוס קפה וירדה לכניסה לבנין לעשן סיגריה, כהרגלה.
כשק' חזרה לדירה, היא רעתה את מ' עם התינוק על הידיים. הראש של התינוק היה שמוט לאחר. אני ו-ק' רצנו למטה לקראת האמבולנס. הצוות עשה לרועי החייאה. הגענו מהר מאוד לבית החולים תל השומר. ביקשו מאיתנו לעמוד בצד ולא להפריע לטיפול.
לאחר כמה זמן יצאה אלינו רופאה ואמרו לנו 'לרועי יש דימום במוח ושברים בצלעות'. ואז הם ביקשו שנביא לבית החולים גם את התינוקת. גם עליה נמצאו סימנים של שברים ישנים בצלעות ודימומים ברגליים ובזרועות. מדי פעם נכנסנו לבקר את התינוק. הוא היה מחובר למכשירים וכיסו לו את העיניים.
בערב הגיע שוטר. הסבירו לנו שזה חלק מהנוהל. הוא לקח אותי לחדר בצד והתחיל לשאול אותי שאלות, אבל לא היה לי דבר אחר לומר לו.
למחרת בבוקר יצא אלינו רופא ואמר לנו, במפורש – "יש כאן חשד להתעללות ולטלטול".
מכאן הכל התקדם במהירות. פרופ' יהודה היס מהמכון לרפואה משפטית הגיע לבדוק את הילדים וצילם אותם.

הטעויות של אבא

החלום של מ' ד' היה להקים משפחה. הוריו התגרשו כשהיה בן 13 ואמו, פקידת בנק, גידלה לבדה אותו ואת אחיו. גם היום אין לו כמעט קשר עם אביו. היה לי חסר אבא… לקראת הגיוס נקבע לו פרופיל 97, אבל הוא החליט לנצל את היותו בן להורים גרושים והפך כהגדרתו ל"סופר ג'ובניק".
ככה לפני 5 שנים פגש את ק', גם היא בת להורים גרושים, אמא ש. ט. עובדת סוציאלית בכירה – בלשכת רווחה רמת גן. מיקו התחיל לעבוד בעירית רמת גן במחלקת פיקוח וק' עבדה שם בתחום הפרסום. החלום שלי היה להקים משפחה ולתת לילדים שלי כל מה שאבא שלי החסיר ממני, לא לחזור על הטעות שלו, אומר מ'.
כשילדיהם נולדו עברו מ' ו- ק' להתגורר אצל אמה של ק' – ש. ט. כדי שתוכל לסייע להם.
למרות שהיה חשד מיידי כי מדובר בהתעללות, המשטרה עצרה את ההורים לחקירה רק שבוע לאחר שהתאומים אושפזו.

התינוק נשאר מחובר למכשירים ללא כל שיפור במצבו והתינוקת שוחררה מבית החולים לאחר מספר ימים. היא הועברה בפיקוח הסבתא העו"ס ש. ט. לידי בנה מ' (בן 37) אחיה של ק'.
צוות החקירה של מרחב דן עשה מאמץ לקבוע מי אחראי להתעללות. ככל שהצטברו הראיות, החליט נציג הפרקליטות עו"ד איתי פרוסט (שמקורב לעו"ס ש. ט.) כי מ' יואשם בהריגת בנו ובגרימת חבלות לבנו ולבתו ואילו ק' נוקתה מכל אשמה.
אחת הראיות המרכזיות בתיק היא חוות דעת רפואית של פרופ' שלמה קונסטנטיני, הנחשב לאחד המומחים הגדולים בתחום פגיעות הראש, שקובעת כי הפגיעות שמהן סבלו התאומים יכולות להיגרם רק על ידי חבלה מגורם חיצוני, ממכות ישירות ומטלטול. קונסטנטיני גם קבע, כי פגיעות הראש שן הבן נגרמו בדקות לפני שהגיע האמבולנס – כלומר בזמן שבו היה התינוק לבדו עם אביו.
המומחה אף פסל את האפשרות כי הנזקים הגופניים האלה יכולים היו להיגרם ממחלה או מבעיה גנטית כלשהי. גם האפשרות שהדברים נגרמו כתוצאה מסיבוך רפואי לאחר חיסונים קלושה, לפי קונסטנטיני, כי החיסונים ניתנו עשרה ימים לפני האירוע. שתי חוות דעת רפואיות נוספות – של רופא טיפול נמרץ ילדים מתל השומר ושל פרופ' היס – תומכות בזו של קונסטנטיני. כשמחברים את הדברים ביחד, נוצרת מסכת ראיות נסיבתיות חזקה מאוד.

וזה לא הכל

חוקר המשטרה רפ"ק רונן חכמון הקליט את האבא כשפגש בתינוק לבדו. הוא בכה בקול רם "אבא אוהב אותך, אבא אוהב אותך, סליחה". לפי החוקר חכמון, מיד אחר כך מ' נראה כמי שנבהל ממה שיצא מפיו והפסיק לדבר. למחרת, כאשר שב לחדר החקירות, הכחיש מ' כי אמר את המילה סליחה. החוקרים השמיעו את ההקלטה לאשתו ק' והיא דווקא שמעה את המילה נאמרת. "הייתי רוצה לדעת על מה הוא מבקש סליחה", אמרה ק' לחוקרי המשטרה.
במהלך הלוויתו של התינוק, איפשרו חוקרי צוות החקירה בראשות רפ"ק אבי אוחיון, לבני הזוג להיפגש ולשוחח. רפ"ק חכמון שמע שיחה שהתנהלה בלחישות בין מ' ל- ק', מעל הקבר הטרי של בנם. לדברי החוקר אמר מ' ל- ק': "הכל יהיה בסדר. אל תגידי שום דבר. הכל יהיה בסדר. אם אני יסתום את הפה שלי הכל יהיה בסדר, מה שדיברנו מזמן."
ראיה נסיבתית נוספת נגד מ' מספקת השוטרת כרמית סיוון, שלטענתה שמעה שיחה בין בני הזוג למחרת מעצרם. שמעה את מ' אומר ל- ק' "אני מצטער". לשוטרת היה ברור שמ' מודה באשמה.
המשטרה שיחררה את ק' שבוע לאחר מעצרה. מ' שוחרר ממעצר לאחר כשבועיים.
פרשת רצח תינוק במשפחת פקידת סעד בכירה - רשויות הרווחה החזירו את התאומה להורים שהתינוק התאום נרצח תחת חסותם
פרשת רצח תינוק במשפחת פקידת סעד בכירה - רשויות הרווחה החזירו את התאומה להורים שהתינוק התאום נרצח תחת חסותם

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים