התעללות חמורה בקשיש בבית אבות בפיקוח משרד הרווחה "בית חוסן" נהריה מקבוצת "אשל" הנתמכת ע"י הג'וינט וממשלת ישראל

דצמבר 2012 -המצלמה בבית האבות תיעדה את ההתעללות בקשיש הנכה
כתב אישום חמור הוגש נגד מטפל במוסד סיעודי "בית חוסן" בנהריה המפוקח על ידי משרד הרווחה ומשרד הבריאות, שנראה מכה חוסה, קשיש קטוע רגליים, רק משום שכעס עליו שנפל מכסא הגלגלים. האחיות שעמדו לצידו של התוקף הסתכלו ולא התערבו. המטפל אמר בבית המשפט: "זאת הייתה מעידה חד פעמית"
פוראת נסאר | יוסי מזרחי | חדשות 2 | 31/12/12

דצמבר 2012 - השבוע נעצרו שני מטפלים בבית אבות "בית חוסן" בנהריה, החשודים בהתעללות בחסרי ישע המטופלים במוסד בו עובדים המטפלים. החשוד הראשון מוחמד עבאס, מטפל בשנות ה-60 לחייו ותושב עכו, נעצר בעקבות פנייתו למשטרה של מנהל בית האבות, לאחר שהאחרון קיבל מידע, כי אותו מטפל בעט בראשו של נכה, לאחר שנפל מכיסא הגלגלים בו ישב. המטפל החשוד נעצר ותחילה הכחיש את המיוחס לו.

חשד דומה עלה נגד מטפל נוסף בבית האבות, תושב הכפר שיח דנון, בשנות ה-40 לחייו. מעצרו הוארך לראשונה, עד יום ראשון הקרוב.



גורר, בועט, סוטר

התעללות חמורה בקשיש בבית חוסן נהריה של קבוצת אשל הנתמכת ע"י הג'וינט וממשלת ישראל
התעללות חמורה בקשיש בבית חוסן נהריה מקבוצת אשל הנתמכת ע"י הג'וינט וממשלת ישראל
כתב אישום חמור

כתב האישום החמור שהוגש נגד מטפל מוחמד עבאס בבית אבות "בית חוסן" בנהריה, מגולל סיפור התעללות קשה בקשיש קטוע רגליים, שהוכה על ידי המטפל רק כי נפל מכסא הגלגלים אליו הוא מרותק. האחיות שעמדו לצד התוקף לא סייעו לחוסה חסר הישע. המצלמות במיקום חשפו את התמונות הקשות.

המטפל נראה בסרטון כשהוא צועק על האחיות, גורר על הרצפה את הקשיש ומסיים בבעיטה לראשו. הוא גם סתר לחוסה חסר הישע לאחר שהאחיות החזירו אותו אל כסא הגלגלים. המטפל, מוחמד עבאס אמר בבית המשפט: "ביקשתי סליחה והבעתי חרטה, אל תשפכו את דמי, זו הייתה מעידה חד פעמית".

הפרשה נחשפה בתחילת החודש, כשמנהל המוסד פנה למשטרה בעקבות מידע שקיבל, לפיו אחד המטפלים במקום, תושב עכו בשנות ה-60 לחייו, בעט בראשו של קשיש נכה אחרי שזה החליק מכסא הגלגלים אליו הוא מרותק.

בין העבירות המיוחסות למטפל בכתב האישום: התעללות בחסר ישע ותקיפה בנסיבות מחמירות. האחיות שעמדו מהצד בעת ההתעללות ולא סייעו לקשיש עדיין לא נחקרו.

פלייליסט: קשישים - התעמרות והתעללות


 קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים