טירת הכרמל - גננת ראשית מתעללת בילדי הגן - לשכת הרווחה שותקים כמו דג

ה"ראש הקטן" לשכת הרווחה טירת הכרמל - גננות משמשות את רשויות הרווחה לדיווח על ילדים כביכול בסיכון, לסחר בהם במוסדות בכליאה של משרד הרווחה, התמורה שהן מקבלות היא קשר שתיקה בכל הקשור להתעללות בילדים ע"י הגננות.

צפו: הגננת חבטה והתעללה בילדי הגן
הורים לילדים בגן בטירת הכרמל התלוננו במשטרה כי הגננת מקללת, מעליבה ותוקפת את הילדים בגן. הבעיה הייתה שלא היו להם הוכחות, לפחות עד שסייעת הצליח לתעד את מה שקורה שם. אמו של אחד הילדים: "היא צעקה עליו וחבטה בו. זה קרע לי את הלב"

יוסי מזרחי | חדשות 2 | 11/03/13 



מבחוץ נראה גן הילדים בטירת הכרמל כגן רגיל, עם ציורי קיר צבעוניים ומשחקי חצר, אבל מבפנים הקולות אחרים. סרטונים שהגיעו לידי הורים לילדים בני חמש מתעדים את הגננת ר' מקללת, מעליבה ועל פי החשד גם תוקפת.

"חוצפן אחד, גועל נפש, איכס, גועל נפש של התנהגות", תועדה הגננת במצלמה נסתרת כשהיא צורחת על הילדים. מי שהעז להפריע במפגש הבוקר מצא את עצמו לכוד מתחת לכיסא של הגננת. "הילד אומר לה 'תעזבי אותי', והיא צועקת עליו וחובטת בו עם הידיים שלו ושמה את הרגל שלו עליו", אמרה ע', אם לילד בגן. "זה משהו שקרע לי את הלב".

הגננת ר', בת 24 בלבד, עבדה בגן הילדים כגננת ראשית במשך ארבעה חודשים, וכבר בהתחלה הילדים התלוננו. ו', אמו של אחד הילדים בגן, תיארה מה סיפר לה בנה: "'היא מושכת אותי מהאוזניים, היא צועקת לי חזק באוזן. היא מושיבה אותי על הרצפה, לוקחת את הרגליים שלה, מוחצת אותי חזק ולא נותנת לי לזוז'".

ההורים התקשו בתחילה להאמין, עד שהסייעת הביאה לפתיחת חקירת משטרה. הגננת נחקרה, הושעתה ל-15 ימים ובעירייה הודיעו למשרד החינוך - לגן היא לא חוזרת. "הילד חווה טראומה מאוד קשה", סיפרה ע'. "החלו לו התקפי זעם, הוא מרביץ ללא סיבה, הוא מתעורר בלילות. זה לא היה ככה לפני כן".

במשטרה הסבירו כי אחרי חקירת הילדים ישקלו להגיש כתב אישום. רחל מתוקי, מנהלת המחוז, השעתה את הגננת, שלא תחזור עוד לתחום החינוך, אבל מאחור נותרו ילדים קטנים עם נזק - לא רק חיצוני.

קישורים:

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יש קשר שתיקה לא רק בנעמת אלא בכל מערכת החינוך שפועלת יד ביד עם הרוחה לשקט תעשיתי .שקט מההורים ומתלונות עי"הרחקת ההורים מהגנים בתרוץ שזה לא טוב לילד שהורה בתוך הגן,וזה מפריע לילדים אחרים ותרוצים מסוג זה שבעצם הרחקת ההורים נועדה לתת שקט תעשיתי לגננות ולמשרד החינוך .במקום שיהיו עוד עיניים בגן מרחיקים ומגבילים את ההורים כדי שלא ישמעו ולא יראו מה קורה בגנים.

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים