משרד רווחה מועצה אזורית גלבוע מנהל מצוד לחטיפת תינוק מאמו

פברואר 2014 - צינור לילה עם גיא לרר - דרכי רמיה משרד הרווחה מועצה אזורית גלבוע לחטיפת מהוריהם תינוקות מיד לאחר היוולדם. מדובר באמא א' שמשרד הרווחה תלש ממנה שלשה תינוקות בבית החולים מיד לאחר שילדה אותם לסחר באימוץ. האמא שנכנסה שוב להריון הבינה כי כך יעשו פקידי הרווחה שוב לכן ילדה את התינוק הרביעי במקום מסתור. משטרת ישראל ומשרד הרווחה מועצה אזורית גלבוע פתחו במצוד אחר האם, בעוד שלציבור אינם מספרים הכל אלא אומרים כי מדובר באשה "נעדרת"





עורך דינה של האשה מספר:
משטרת ישראל, תחנת עפולה, מחפשת מזה יותר משבוע אחר אשה צעירה שילדה את בנה בלידת בית.
הוקם צח"ם מיוחד וממש מתנהל מצוד, עדיין מתנהל מצוד. איך אמר לי ראש הצח"ם וויסאם ביום 6.2.13:
"יש לי 160 שוטרים שמעורבים במקרה" (160 שוטרים לא פחות -- אין כבר פשע ברחובות).
לאם ולתינוק שלום. פגשתי את האם. מדובר באשה אשר לפי דבריה אינה חולת נפש, אינה מקבלת קצבת נכות כלשהי מהביטוח הלאומי. אשה ממוצא רוסי שמדינת ישראל החליטה לדרוס אותה. אין לי ספק שאותה אשה עם עזרה נכונה תוכל לגדל את ילדה.
מסתבר כי הרווחה של מועצה אזורית גלבוע כבר הוציאה מאותה אשה שלושה ילדים, עוד מבית החולים מיד לאחר הלידה, ולכן החשש של האם שהגורל יהיה זהה לתינוק שזה אך נולד, מובן לחלוטין.
ביום 6.2.13 בבוקר פניתי למשטרת עפולה, שוחחתי עם ראש הצח"מ קצין נוער בשם וויסאם ועם הרמח"מ (ראש מחלקת חקירות) אבי עיאש.
סוכם שאם אעביר להם סרטון וידאו המוכיח כי לאם ולתינוק שלום, הם מפסיקים את טיפול המשטרה ומסירים את הודעות החיפוש המשטרתיות.
הרמח"מ הסביר לי שכל מה שמעניין אותו זה לוודא שלאם ולתינוק שלום. חשבתי שיש לי עסק עם אנשים מקצועיים והגונים. התבדיתי. חכו להמשך.
במקביל פניתי ביום 6.2.13 בבוקר למנהלת המחלקה לשרותים חברתיים במועצה אזורית גלבוע -- רחל ברנע -- אמרגי נייד 050-6926662 דוא"ל: rachel@hagilboa.org.il, בתקווה למצוא פתרון חכם ומושכל שיאפשר לאם לשהות עם בנה בפיקוח הרווחה.
כל מה שהיה לגברת רחל ברנע -- אמרגי לאמר הוא:
"אנחנו פועלים לפי החוק" (אמרתי לה שאת הבדיחה הזאת כבר שמעתי) וכי היא "צריכה להתייעץ עם הפיקוח שלה".
אף אחד מהרווחה כמובן לא התקשר עד לרגע זה ממש. אין ספק כי כל מה שרוצה הרווחה זה לנתק את האם מבנה ולא לחשוב על תוכניות, התגייסות לעזרה וכדומה.
ביום 6.2.14 בשעות הערב, העברתי לקצין וויסאם ממשטרת עפולה סרטון שבו מצולמים האם והתינוק ובו אומרת האם שהיא והתינוק מרגישים טוב ומבקשת במפורש שהקצין וויסאם והרמח"מ אבי עיאש יפסיקו את החיפושים כפי שהתחייבו.
קיימתי את חלקי בהסכם.
ביקשתי שהקצין וויסאם יקיים את חלק המשטרה בהסכם, להפסיק את החיפושים ולהוריד את כל הודעות החיפוש. הקצין וויסאם לא ענה. ראו תכתובת ווטסאפ בתמונות המצורפות.
ביום שישי 7.2.14 כתבתי בווטסאפ לקצין וויסאם, הוא לא ענה. פניתי בהודעה בפייסבוק של המשטרה וביקשתי שיורידו את הודעות החיפוש.
נתבקשתי ליצור קשר עם דובר המחוז הצפוני רב פקד משה ויצמן, המפעיל של הפייסבוק המשטרתי עבד מהר. דיברתי עם הדובר משה ויצמן. הוא אמר שהוא מוכן לבדוק. כעבור זמן התקשרתי אליו והבחנתי בשינוי הגישה.
"אל תפנה אליי תפנה ליחידה החוקרת", הוא אמר. עוד הוסיף רב פקד וייצמן: "אתה עורך דין אתה יודע איך לפנות לבית משפט".
הסברתי שאני לא מבין למה אני צריך לפנות לבית המשפט כדי לחייב את המשטרה לעמוד בהסכמים שהיא עורכת.

קישורים:

הנסיך החטוף - סיפורו של תינוק יוצאי אתיופיה שנחטף לאימוץ על ידי משרד הרווחה - משפט שלמה 2013 "התינוק הזה יהיה שלי ויהי מה" - ילד בן שלוש ממוצא אתיופי נמצא בלב ליבו של משפט אימוץ סוער: מצד אחד, כבר יותר משנה וחצי מגדלת אותו משפחת אומנה שרוצה לאמצו; מצד שני, דודתו, קצינה בצה"ל, ניהלה מאבק עיקש שהגיע עד לבית המשפט העליון – שפסק לאחרונה: הדודה תקבל את הילד. אלא שהקרב על הפעוט עדיין לא הסתיים, והוא מציף שאלות עקרוניות רגישות על קשרי דם, תרבות והזכות להיות אמא...

"הרווחה כהוספת חטא על פשע טענו פעם אחר פעם שהילד כבר התרגל למשפחה המאמצת" - מתוך פוסט של חה"כ פנינה תמנו- שטה בפייסבוק על חטיפת תינוקות יוצאי אתיופיה עם היוולדן מבתי חולים. חברים יקרים, כחלק משליחותי כחברת כנסת אני מטפלת בפניות ציבור, אני רוצה לשתף אתכם באחד הסיפורים שהולך איתי כבר שבועיים...

"העובדת הסוציאלית אמרה לי במרמה לנסוע למשרד הפנים, כשחזרתי התינוקת כבר לא היתה שם" - ליאת (שם בדוי) נאנסה בגיל 17 ונכנסה להריון. פקידת אימוץ מהשירות למען הילד של משרד הרווחה חטפה ממנה את תינוקה ומסרה אותה למאמצים. עתה כעבור 23 שנים חלתה ליאת בסרטן צוואר הרחם ומבקשת להזהיר את בתה שתלך להיבדק...

האמא אורה מור-יוסף דורשת את התינוקת שנחטפה ע"י השירות למען הילד משרד הרווחה - האמא אורה מור-יוסף שבתה התינוקת נחטפה בידי עו"ס אורנה הירשפלד מהשרות למען הילד, מתראיינת בגלי צה"ל אצל יעל דן - 18 ביוני 2013...

שופטת חנה בן עמי על פקידות אימוץ ובתי משפט לענייני משפחה - 14 ביוני 2013 - כנס לזכרה של חה"כ לשעבר, ד"ר מרינה סולודקין ז"ל בשיתוף משפחת סולודקין ועמותת ע.ל.י.ה - לזכויות ילדים והורים - כבוד השופטת בדימוס חנה בן עמי שהקימה את בית משפט לעניני משפחה ירושלים - נותנת מבט מבפנים כיצד מתיחסים שופטים להורים שרשויות הרווחה, השירות למען הילד, מבקשות להוציא את ילדיהם ממשמורתם...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים