תביעה חמורה נגד משרד הרווחה - הפקיר חוסה למוות

טענה: האח נפטר לאחר שאכל ללא מעצורים , חופי כהן , mynet , אפריל 2014

חוסה שהוחזק במוסד בחולון סבל מתסמונת שגרמה לו לאכול ללא שליטה. בעקבות מותו, תובע אחיו 2.5 מיליון שקל מהמוסד וממשרד הרווחה, בטענה להשגחה לקויה

אחיו של חוסה מחולון, שנפטר אחרי שנחנק מאוכל, תובע מיליוני שקלים מהמוסד שבו אושפז וממשרד הרווחה. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עו"ד דוד פייל.

הצעיר החוסה סבל כל חייו מתסמונת נדירה, ונהג לחטוף מזון ולבלוע אותו ללא לעיסה ושליטה. תסמונת זו, הידועה כמסכנת חיים, מחייבת השגחה מתמדת וקפדנית. בעבר הוא התגורר במעון טיפולי בטבריה, ולפני מספר שנים הועבר למעון דומה בחולון, שם נמצאת משפחתו.

על פי התביעה, לאורך השנים נכתבו נוהלי סיכון ספציפיים בנוגע להרגלי אכילתו, ופרוטוקולים רבים בדבר הצורך בהשגחה צמודה עליו. בשנת 2007 הנהלים הללו לא נשמרו, והצעיר חטף לחם, דחס אותו במהירות לפיו, נחנק ואיבד את הכרתו.

הוא נמצא על ידי צוות המוסד, טופל במקום, והובהל לבית חולים 'וולפסון', שם הצילו את חייו. לאחר שמצבו התייצב הוא שוחרר בחזרה למוסד, ונוהלי ההשגחה עליו הוחמרו.

עוד נטען בתביעה, כי באוגוסט 2011 הושאר המנוח באחת הדירות במוסד, יחד עם שתי מטופלות נוספות, תחת השגחתה של מטפלת. בשלב מסוים הוא נשאר לבד בחדר, בזמן שהמטופלת השנייה הוצאה לשם ניקוי. כאשר המטפלת חזרה לחדר, היא גילתה אותו שרוע על המיטה, כשצבעו כחול. הצוות ביצע בו נסיונות החייאה, אך הצעיר שהיה שרוי בתרדמת, נפטר בבית החולים 'וולפסון' לאחר ארבעה ימים.

"אין ספק שאילו הנתבעות היו מבצעות את עבודתן בזהירות ובמיומנות סבירה, בהתאם לנהלים ולהנחיות המקובלות, ניתן היה למנוע את מותו הטרגי והמיותר של המנוח", טוען עו"ד פייל בתביעה.

אחיו של המנוח תובע מבית המשפט, שיורה למשרד הרווחה ולמוסד שבו הוחזק החוסה, לפצות אותו בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט, 2.5 מיליון שקל. בנוסף מבקש עו"ד פייל פיצויים עונשיים בסך מיליון שקל מהנתבעות, בלי קשר לפיצוי על הנזק שנגרם למנוח ולמשפחתו.

ממשרד הרווחה נמסר : "אנו משתתפים בצער המשפחה. המשרד פעל כנדרש וכראוי כדי לפקח על המעון למען טיפול איכותי ושמירה על רווחתם ושלומם של כל דיירי המעון".

במשרד ובחברה המנהלת את המוסד מסרו שהתביעה נדונה בבית משפט בימים אלה ולכן הם מנועים מלהגיב.

טענה: האח נפטר לאחר שאכל ללא מעצורים , חופי כהן , mynet , אפריל 2014


קישורים:

שופטת בלהה גילאור - התבהמות וקהות חושים בפרשת דודו דהאן - רשת ב- סדר יום עם קרן נויבך - 23 בינואר 2014 - דודו דהאן שנחטף עם היוולדו ע"י רשויות הרווחה תוייג כמפגר ונשלח למוסד למפגרים מעון מקי"ם שם סבל יחד עם חוסים רבים התעללויות קשות למשך עשרות שנים..

תביעת מיליונים נגד משרד הרווחה - כלא נערה בפנימיה, הפקירה לאונס והרס משפחתה - משרד הרווחה - ארגון פשיעה נגד האנושיות - תלש צעירה מביתה ומשפחתה והפקירה במוסד מופרט לאונס והתעללות - "תביעת מיליונים: פורץ אנס בת 14 בפנימייה" , אביאל מגנזי ועומרי אפרים , ynet , ינואר 2014  - צעירה תובעת 2.5 מיליון שקל בטענה שמשרד הרווחה והמוסד התרשלו בהגנה עליה. גורם בתחום: "זה לא המקרה היחיד במוסדות המופרטים"...

תביעת רשלנות פושעת נגד מוסד "נווה מנשה" משרד הרווחה: גרמו למות חוסה - הכתבה תביעה: החוסה נחנק מתפוח ומת, איש לא נענש , עומרי אפרים , ynet , ינואר 2013  - יבגני שטוחין, בן 47 שסבל מפיגור שכלי קשה, נזקק להשגחה צמודה במוסד שבו שהה. למרות מצבו הרגיש, הוא נותר לבד מחוץ לחדר האוכל, ושם נחנק למוות מתפוח. דו"ח של משרד הרווחה מצא כשלים בהתנהלות הצוות המטפל, אך לא הביא למסקנות נגד איש. אמו הגישה תביעה אזרחית: "הרגו את הילד שלי"...

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים