פקידת סעד לשכת רווחה אשקלון מעלילה נגד ילד בן 4 כדי לסחור בו במוסדות הרווחה

פקידת סעד בפעולה - אילוסטרציה
הפסיכוזה של פקידת סעד מלשכת רווחה אשקלון - רוצה להוציא ילד בן 4 מביתו למוסד נעול משום שנגע בישבנה של ילדה בגן הילדים. פקידת הסעד גם העלילה נגד האמא כי יש לה בעיות נפשיות.

אם: הפכו את בני בן הארבע לעבריין מיןשמוליק חדד , mynet , 29.06.14

אמו של ילד באחד הגנים העירוניים באשקלון התבקשה להעבירו לטיפול במרכז מיוחד המעניק סיוע לילדים שהותקפו מינית או שתקפו מינית. הסיבה: "הוא נגע לילדה בגן בטוסיק". "המפקחת אמרה לי שזה גיל של סקרנות מינית", אמרה האם שחוששת כי בנה ילקח ממנה

תושבת אשקלון נדהמה בשבוע שעבר לקבל הזמנה לסור למחלקת הרווחה בעיר. "התברר שהבן שלי בן הארבע הוא בעצם עבריין מין אחרי שנגע לילדה בגן בטוסיק", תיארה האם. "ישבו מולי פקידת הסעד ועובדת סוציאלית והסבירו לי ברצינות רבה מאוד שהם צריכים לקחת את הבן שלי לטיפול במרכז מיוחד. לא האמנתי למשמע אוזניי", סיפרה האם.

"הייתי מקבלת בהבנה את הטיפול בנושא", הוסיפה אמו, "אבל כל הרמיזות על כך שאולי בעצם מישהו פגע בו מינית בבית ואולי הוא נחשף למעשים כאלה בבית. המחשבה היחידה שעלתה לי בראש היא שאולי פקידת הסעד בעצם מתכוונת להוציא אותו מהבית".

לדברי האם, מערכת היחסים שלה עם הגננת אינם אידיאליים, זאת לאחר שהביעה לפניה את אי שביעות רצונה מהיחס לבנה. "לפני כשלושה שבועות הוא צבט ילדה בטוסיק בגן", שחזרה האימא. "רק בהמשך קיבלתי טלפון מהעובדת הסוציאלית. הם הלכו והתלוננו אצל פקידת הסעד שהילד שלי תוקפני. הילד שלי צריך להיכנס עכשיו למרכז מאור, ששם מטפלים בילדים שעברו תקיפה מינית או תקפו מינית. העניין הוא ששם מטפלים בילדים בני שש ומעלה והילד שלי רק בן ארבע".

לדברי האם, דווקא המפקחת שמעה אותה בקשב רב. "דיברתי עם המפקחת, שאמרה לי שזה גיל של סקרנות מינית", אמרה האם. "הייתה לי שיחה עם העובדת ופקידת הסעד לגבי השתלבותו במרכז הזה. הם גם הציעו לי ללכת למרכז לבריאות הנפש בגלל שיש לי המון בעיות עם הילדים". לדבריה, העניין הזה הציף שוב את החוויה הקשה שעברה בתה בת העשר לפני מספר שנים, כשנפלה קרבן למעשה מגונה בשירותים באחד המרכולים בעיר.

בשיחה עם גורמי הרווחה רמזו לה כי ייתכן שהילד עבר בעצמו תקיפה מינית. "לצערי הרב, מאז האירוע של הבת שלי אני יודעת היטב לזהות סימנים כאלה, ואני כל הזמן מדברת איתם על כך שהגוף שלהם הוא הגוף שלהם ואסור לאף אחד לנגוע בו", אמרה האם. "זה כלל ברזל אצלנו. אני גם לא מבינה איך זה שכשיש לו כעת סייעת צמודה היא לא הבחינה במה שקרה, אם באמת זה קרה".

האם אף ציינה כי היא בחרה להישאר בבית על מנת להעניק את הטיפול המרבי לילדיה אך היא חוששת כי גורמי הרווחה יוציאו את בנה מהבית. "כואב לי שהם עשו מהילד שלי מפלצת, אלים, מסוכן ועבריין מין". האם גם קובלת על כך שהורים בגן יודעים שבנה מקבל טיפול תרופתי: "אני לא מבינה למה הם צריכים לדעת על כך. אני מתארת לעצמי שמישהו מהצוות העביר את המידע הזה. כואב לי מאוד שמערבים את כל הגורמים האלה".

מאגף הרווחה בעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "האם הגיעה ביוזמתה לאגף הרווחה לשיחה עם עובדת סוציאלית. מפאת חיסיון ומאחר שמדובר בקטין, אין אנו מעבירים את תוכן השיחה והטיפול במשפחה".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים