שתי אימהות שובתות רעב מול בית ראש הממשלה: "השיבו לנו את ילדינו"

שתי אימהות שובתות רעב מול בית ראש הממשלה: "השיבו לנו את ילדינו" , דנה ויילר-פולק , יום חמישי, 13 באוגוסט 2015, וואלה news

בנה של ד' הוצא מביתה משום שלא הספיקה לרשום אותו לבית הספר, והתאומות של מ' נלקחו לפנימייה "לצורך אבחונים". עד שיפגשו את ילדיהן, השתיים שובתות רעב מול ביתו של נתניהו ודורשות לקבל תשובות. "הגילויים יזעזעו את המערכת" 

"סחר בילדים המתרחש בחסות החוק". שתי האימהות מול בית נתניהו (צילום: נועם מוסקוביץ)
"סחר בילדים המתרחש בחסות החוק". שתי האימהות מול בית נתניהו (צילום: נועם מוסקוביץ)
"ראיתי אותו ביום שבת והוא צעק לי מהחלון, זו הפעם היחידה שראיתי אותו בחצי השנה האחרונה", כך סיפרה ד', אם חד-הורית השובתת רעב מאז תחילת השבוע מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, בשל הוצאת בנה מחזקתה על ידי שירותי הרווחה. יחד עמה שובתת מ', אם חד-הורית לתאומות. השתיים מוחות על מה שהן מגדירות "סחר בילדים המתרחש בחסות החוק", במסגרתו, כך הן טוענות, מוציאה המדינה ילדים מביתם ללא סיבה, שמה אותם בפנימיות ומסכנת את שלומם.

בנה של ד' הוצא מביתו לפני שנה וחצי כשהיה בן עשר. מאז נאבקת אמו על השבתו הביתה. "לטענתם, הוא לא הלך לבית ספר וזה הספיק להם על מנת להוציא אותו לפנימייה", היא סיפרה. "אבל האמת היא שרציתי לרשום אותו לבית ספר לאמנות, ומשלא התקבל כי אין לי קשרים, ניסיתי לרשום אותו לבית ספר רגיל, אך שום בית ספר כבר לא הסכים לקבלו", תיארה ד' את האירועים שהובילו למצב העגום. אך היא לא ויתרה ופנתה במכתבים לכל מי שהיה יכול לסייע לה. עד כה, היא זכתה להתעלמות.


"זה ממש פשע מאורגן ולנו אין מה לעשות מול זה" (צילום: נועם מושקוביץ)
"זה ממש פשע מאורגן ולנו אין מה לעשות מול זה" (צילום: נועם מושקוביץ)
שירותי הרווחה שהוציאו את בנה של ד' מביתו התבססו על דוח פסיכיאטרי, שלטענתה הוא "דוח פיקטיבי", שכן הפסיכיאטר החתום עליו מעולם לא פגש את בנה. "אני טוענת טענות ואיש לא מקשיב", אמרה. "יש להם אנשי מקצוע שיכתבו מה שהם רוצים ושופטים שיחתמו על מה שהם רוצים, זה ממש פשע מאורגן ולנו אין מה לעשות מול זה".

בנוסף, כך טוענת ד', בפנימייה שאליה נלקח בנה, הוא קיבל תרופות פסיכיאטריות באישור שופטת, על אף שהיא עצמה אסרה על כך. גם אותה, לדבריה, ניסו להציג כלא-יציבה. "העובדת הסוציאלית טענה טענות שקריות לגביי בבית המשפט ואיש לא שואל שאלות. רק הורסים לי את החיים".

"פרשת 'ילדי תימן' בחסות החוק"

ביום שבת האחרון ראתה ד' את בנה מרחוק, כששהה בחופשה אצל סבו וצעק לה כמה מלים מהחלון. באותו רגע כואב החליטה שהיא חייבת לפעול על מנת להשיב את בנה לחזקתה. "הוא אמר שפגעו בו, אז החלטתי שאין לי ברירה, ובתחילת השבוע התייצבתי פה כדי להגיד לראש הממשלה 'תחזיר לי את בני והפסק את הסחר בילדים שמתחולל כאן מתחת לאף של לכולם'. מה שקורה כאן זה פרשת 'ילדי תימן' בחסות החוק. חייבים לבדוק לעומק את מה שקורה פה והגילויים יזעזעו את המערכת".


"אין עם מי לדבר" (צילום: נועם מושקוביץ)
"אין עם מי לדבר" (צילום: נועם מושקוביץ)
לצדה של ד' יושבת עופרה ענקרי, המלווה את השתיים, ומ', שהגיעה למקום עם אמה. מ' היא אם חד-הורית לתאומות בנות עשר שהוצאו מביתן לפני שנה. "עד עכשיו לא ממש ברור לי למה הוציאו אותן מהבית, כשהטענה הייתה לביצוע אבחונים, אך אלו מעולם לא בוצעו", אמרה.

ההיכרות של מ' עם שירותי הרווחה החלה כשביקשה סיוע של סטודנטית שתשהה עם הבנות יום בשבוע אחרי לימודיהן בבית הספר הדמוקרטי בעיר. "הם סייעו לי אך יום אחד הפסיקו את עבודת הסטודנטית וחודש לאחר מכן הוציאו את הבנות לפנימייה", היא תארה את המקרה. "זה היה יום מטורף כשלא האמנתי למה שקורה. ניסיתי לדבר, לברר אבל אין עם מי לדבר".

כיום שוהות הבנות בפנימייה, שם הן מבלות יחד לזמן מוגבל מאוד, ואימן עדיין לא מבינה מדוע בנותיה לא בבית. "אף אחד לא מדבר או מסביר בזמן שמתנהל פה סחר בילדים", קבעה מ'. "מדינה שחתומה על אמנה נגד סחר בבני אדם סוחרת בילדיה שלה על מנת למלא מקומות ולגלגל כספים. מדובר בדיני נפשות ועל המדינה יהיה לתת את הדין".

שתי אימהות שובתות רעב מול בית ראש הממשלה: "השיבו לנו את ילדינו" , דנה ויילר-פולק , יום חמישי, 13 באוגוסט 2015, וואלה news

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים