שר הרווחה חיים כץ חשוד בשימוש במידע פנים לגריפת רווחים בבורסה

שר הרווחה חיים כץ - מדיף ריח שחיתות ורמיה
השר חיים כץ נחקר באזהרה בחשד לשימוש במידע פנים , תומר גנון, כלכליסט, ועמרי אפרים , מאי 2016
על פי החשד, כץ ומוטי בן ארי, איש הכספים של קובי מימון, רכשו מניות נצבא טרם פרסום דיווח מהותי למשקיעים בנושא המיזוג עם איירפורט סיטי - וגרפו רווחים של כ-290 אלף שקל. מקורבים: "כץ שיתף פעולה עם החוקרים - בטוחים שהתמונה תתבהר לטובה"

שר הרווחה חיים כץ, שהונו מוערך בעשרות מיליוני שקלים, חשוד בעבירה פלילית חמורה - שימוש במידע פנים לגריפת רווחים.

במסגרת חקירת עסקת מיזוג בין החברות נצבא ואיירפורט סיטי מחודש יולי 2015, רשות ניירות ערך עצרה וחקרה היום (ג') באזהרה את השר חיים כץ ואת מוטי (מרדכי) בן ארי, יועץ פיננסי של החברות מאז 1999 ומקורב לאיש העסקים קובי מימון, בחשד שרכשו מניות נצבא על סמך מידע פנים מוקדם טרם הדיווח עליה.




על פי החשד, בן ארי העביר בנוסף את המידע לכץ, אשר נמצא איתו בקשרים חבריים ועסקיים אינטנסיביים, אשר רכש גם הוא את מניות נצבא טרם פרסום הדיווח. בעקבות פעילות אסורה זו, כך החשד, השניים גרפו רווחים כספיים של כ-290 אלף שקלים. שופט בית משפט השלום בתל אביב, עמית יריב, שחרר את בן ארי בתנאים מגבילים תוך הפקדת ערבות בנקאית של מיליון שקל.

הונו של כץ מוערך בעשרות מיליוני שקלים, בהם אחזקות משמעותיות בחברת חיפושי הנפט והגז ישראמקו. בשל כך, כץ סירב להצביע בכנסת בעניין מתווה הגז שמקדמת הממשלה. בעבר חקרה רשות ניירות ערך אם כץ רכש את תעודות ההשתתפות בישראמקו בהתבסס על מידע פנים, אבל חקירתה לא העלתה ממצאים שאישרו את החשד וכץ נוקה ממנו.

המיזוג שהקפיץ את שער המניה

על פי הבקשה לשחרורו של בן ארי, המיוצג על ידי עוה"ד ארז הראל וירון אלכאוי ממשרד גורניצקי ושות', ב-5.7.15 פרסמו נצבא ואיירפורט סיטי דיווח מיידי שממנו עלה כי החברות התקשרו בהסכם לפיו פעילות נצבא תמוזג אל פעילות איירפורט, אשר תרכוש את כל המניות המוחזקות בידי הציבור במחיר המשקף פרמיה של כ-23% על שווי מניות נצבא ערב פרסום הדיווח.

על פי ממצאי חקירת הרשות, בבוקר אותו יום, בשעה 09:19, דיווחה נצבא לבורסה על אישור וחתימה על הסכם המיזוג. הדיווח השפיע באופן ניכר על שערי ני"ע של נצבא וגרם לעלייה חדה בשערם. בן ארי, כך החשד, היה חשוף מתוקף תפקידו וקשריו עם החברה למידע הפנים.
מהממצאים עולה כי בן ארי רכש את מניות נצבא טרם פרסום הדיווח המיידי וחרף איסור מפורש מצד החברה לעשות כן, ואף העביר כאמור את המידע לשר כץ. חשודים ומעורבים נוספים נחקרו ברשות בקשר לפרשה זו.

מקורביו של כץ מסרו היום בתגובה לחשדות כי הם "בטוחים שהתמונה תתבהר לטובה בימים הקרובים". בסביבתו השר אמרו עוד כי הוא לא הצטייד בעו"ד וכי כץ מאמין בחפותו ושיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים.

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים