עולה חדשה שלחה את ילדיה לבריטניה מחשש ששירותי הרווחה של עיריית תל אביב יקחו אותם

ביולי 2008 פורסם המאמר: "הרווחה על הילד שהוברח: קיבלנו זאת כמצב קיים" יעל ברנובסקי YNET.
מדובר באשה ששלחה את ילדיה לבריטניה מחשש שילקחו ממנה ע"י שירותי הרווחה בתל אביב. 8 חודשים קודם לכן, בית משפט לנוער בתל-אביב הכריז על ילדיה של האשה כנזקקים. המשפחה עצמה היתה מוכרת לשירותי הרווחה בתל-אביב. הפרשה נחשפה כשהילדה, בת 12, נעצרה על-ידי שירותי ההגירה בבריטניה, מכיוון שאיש לא הגיע לקחת אותה משדה התעופה. אחיה בן תשע, אותר אצל משפחה בלידס, שעימה הוא שוהה זה יותר מעשרה חודשים. האם הסבירה בחקירתה כי היא חששה שאנשי לשכת הרווחה בעיריית תל אביב ייקחו את ילדיה.

.

אמירת עובדת סוציאלית אורית מוסלי מלשכת הרווחה בתל אביב - זריית חול בעיני הציבור
עובדת סוציאלית אורית מוסלי מלשכת הרווחה בתל אביב אמרה: "היינו מרגיעים אותה שאין בכוונתנו להוציא את הילדים מהבית. יחד עם זאת גם ההוצאה של הילד מהבית זו לא גזירה קשה כל כך, כי ההורים ממשיכים לשמור על קשר רציף עם ילדיהם". אמירה זאת היא זריית חול בעיני הציבור.עובדת סוציאלית אורית מוסלי - זריעת חול בעיני הציבור
ידוע סיפורם של לריסה ויבגני (מאי 2005, שמות בדויים), זוג עולים, שאינם נשואים שהרווחה לקחו את ילדם. תחילה גידלה את הילד לריסה לבד, בעזרת משפחתה המורחבת. לאחר סדרה של בדיקות, החליטו שירותי הרווחה שלריסה אינה כשירה ואינה ראויה לגדל את בנה. היא הוכרזה כחסרת מסוגלות הורית. לאחר סדרה של בדיקות, מבדקים והליכים משפטיים, הוצא הילד מרשותה ונמסר למשפחת אומנה. לריסה ויבגני, שחזר לתמונת חייה, נלחמו כאריות להשיב את בנם לחזקתם. מדי פעם, תחת עינם הבוחנת של הרשויות, היו מתראים אתו. לבסוף הוכרז הילד כבר אימוץ. מאז לא ראו אותו עוד.
חברת הכנסת מרינה סולודקין סגנית שרת הקליטה, אמרה בעניין לריסה ויבגני: "זהו פשע מאורגן של המדינה, ... מה שקורה עכשיו בקרב העולות החדשות מחבר המדינות הוא השלד של פרשת ילדי תימן החדשה. שירותי הרווחה בישראל יוצאים מתוך הנחה שמשפחות עולים, בעיקר חד-הוריות, אינן ראויות לגדל ילדים. הן הפכו למאגר ילדים שנמסרים למשפחות מבוססות חשוכות ילדים". לדבריה, טיפלה בחמש השנים האחרונות בעשרה מקרים של הוצאת ילדים ממשפחות עולות חד-הוריות; בחמישה מהם, הצליחה לעצור את התהליך. "משנת 2001 זה הפך ממש לגל", היא מספרת, "שירותי הרווחה ממהרים להוציא ילדים קטנים מעולים חדשים. עבורם, זהו ילד מוכן לאימוץ בחינם למשפחות ותיקות שיודעות את כללי המשחק".
השחקן שלמה בר שביט אמר בראיון לעיתונאית אמירה לם ('7 ימים', ידיעות אחרונות, מה- 12.03.2004): "אף פעם לא שאלתי את אבא ואמא למה הם התגרשו, ולמה הם קיבלו החלטה למה שאני לא אגדל לא אצלה ולא אצלו ... אני הרי יודע מה קורה לילדים במוסדות כשהם שוכבים במיטה ובוכים ליד הכר, מיטלטלים במקומות זרים עם הגוף הקטן שלהם ... רק אני יודע למה אני בוכה על הבמה, שיגידו לי רק איפה אני צריך לבכות ... יש אצלי בפנים המון פצעים רציניים שלא מגלידים".
כל ילד המוצא ע"י הרווחה מביתו הופך להיות ילד בסיכון.
.
ידועים האירועים בפנימיות: צופיה, בני ארזים, נופית, גיל עם, בית טף, מסילה, הדסים, אתגר , עמותת "אור שלום", פרשת התינוק ב"גולאג ישראלי"- דודו דהאן, סיפורם של שרה, ששי ומוטי, אשלים , בית אנדרו, נרדים , בית גדי, מאיר שפיה, "איתנים", מחלקה פסיכיאטרית לילדים נס ציונה, עין השלושה, בית השאנטי, בית חולים זיו בצפת - מחלקה פסיכיאטרית , כלא אופק , מעון חוסים "שקמה" , מעון "גילה" של איל"ן , מרכז חירום חרדי , "נווה אדיר" , רננים , מעון נווה מנשה , מעון מקי"ם , חוות נוער- שדה בר , מעון ילדים מוגבלים- כפר כנא , בית אפל בגן יבנה , ועוד ... ידועים גם האירועים הקשים שעברו ילדים במשפחות אומנה: אב אומן מתעלל סכיזופרן, סיפורה של ילדה בת 12 שהרווחה גנזה את התיק, סיפורה של תמר (שם בדוי) ...


נקודות:
  • לאם אין אמון במערכת הרווחה הישראלית.
  • לשכת הרווחה בת"א היא מחליטים בפועל את גורל הילדים, בית המשפט לענייני משפחה מאשר את ההחלטה
  • עובדים סוציאליים בלשכות הרווחה מתנכלים לאמהות בתואנה ש"אינן משתפות פעולה".
  • עובדים סוציאליים בלשכת הרווחה מציגים תמונה "ורודה" של השמה חוץ ביתית בעוד שזהו מצב קשה ומסוכן לילד/חסוי.
  • משרד הרווחה משתמש בהגדרות סובייקטיביות לילדים והורים ומכריז עליהם באמצעות בתי משפט ב"דלתיים סגורות": מסוגלות הורית, ילדים נזקקים ועוד... בדרך להוצאת הילדים מהבית.
קישורים:

תגובה 1:

אמא אמר/ה...

ביתי מבקשת אמא ילדים בפנימית נרדים מבקשים גם אמא כמוך אחרי שאני אחזור הביתה תעזרי להם גם לחזור הביתה .
ילדה בת 10 כלואה בנרדים בערד נגד רצונה ללא זכויות השופטת מסרבת לדיון ולחומר החסוי למרות שהילדה ביקשה אחרי שתי פנימיות לחזור הביתה ברצונה העז (מפורסם באתר של לירון)ובחתימת השופטת מסרבת ומעבירה עוד שתי פנימות
מאז הילדה כלואה ואין נותנים להורים לראות את הילדה עונש על פירסום הכתבה על קיום יחסי מין בין קטינים אלכס ומרב בנרדים בערד המשטרה מסרבת לחקור מיטל קטינה צילמה אילצה את קטינים
לראות כתבה שודרה בערוץ 1
למרות עדות הילדה מסרבת השופטת לחקור ולדון על המקרה האם העבירה את פרטי הכתבה(דיסק ) לשופטת ולרווחה אך הענין
הוסר כשקר ומסרבים לבדוק בניגוד לחוק
דייווח של משרד הרווחה .
וממשיכים לאיים על ההורים שתיקה מול ביקור ואיומים לפטר את האב ולהוציא את האח עד שהאם תשתוק , פניה לעורך דין הפעילו פקידות הסעד את קשריהן למען לא יטפל בתיק סירובה של שופטת לשמוע עדים הינו חור שחור במערכת הצדק , האזרח הקטן רואה ויודע הכל .
מרצדס -מול ילדים , צעקת ילדי ישראל ,הכלואים במוסדות בניגוד לרצונם אינו הליך תקין במדינה דמוקרטית .

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים