אימוץ תינוקות בני יומם ללא מתן הזדמנות להוריהם לגדל אותם, וללא הסכמתם: חטיפה, או הגנה על הילד

רעיון אימוץ הילדים צמח עקב משפחות אשר בהם גדלו ילדים שהוזנחו באופן חמור, עברו התעללות, או התעללו באחרים. אותם ילדים ניזוקו . מצד שני היו משפחות בעלות יכולת המוכנות לקבל את אותם ילדים, לשקם אותם. הגיוני היה לחבר בין שני הקצוות.
.
כיום המציאות שונה לגמרי. הילדים הנלקחים הם תינוקות רכים. במציאות המשפחות המאמצות רוצות תינוקות רכים, יפים, נחמדים, ללא פגמים, ולא ילדים "בעייתיים" בני 10 או יותר. נוצר מצב אבסורדי שבו אלפי ילדים שוהים בפנימיות בתנאים קשים, וכן בני זוג רבים שרוצים לאמץ, אך לא מוצאים ילד מתאים.
התאוריה של "טובת הילד" כשלה. על מנת לעמוד במכסות האימוץ שהוגדרו על-ידי שירותי הרווחה, כדי ששירותי הרווחה יקבלו תקציב על כל אימוץ, נלקחים ילדים טובים מהורים טובים ומסורים.
.
ארה"ב טקסס - תינוק בן יומיים נלקח מהוריו בבית החולים, ע"י שירותי הרווחה בצו חירום, ללא צו שופט. מדובר בהוצאת תינוק מחזקת הוריו, מבלי שהוכחה הזנחה, אלימות, התעללות, או מסוגלות הורית כלפי התינוק - צפו בסרטון.
.

.
יוצאי אתיופיה וחבר העמים - מתוך ישיבה משותפת של ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות והוועדה לזכויות הילד, ‎30 בנובמבר 2005 - פרוטוקול מספר 285
מחטף תינוק מיד לאחר היוולדו
עו"ד יסמין קשת: "מקרה בבאר-שבע של זוג מאוד צעיר ממוצא אתיופי שטרם נישא ונולד להם ילד. בבית החולים החליטו שהם צעירים, הם לא יכולים לטפל בילד, ואפילו בלי הסכמה הוציאו את הילד מרשות ההורים.
נכון להיום ההורים כבר נשואים, יש להם היום ‎3 ילדים נוספים, ואת אותו ילד שהוציאו אין אפשרות לגלות בכלל לאן הוא יצא.
זאת ממש טרגדיה, הם עד היום מחפשים אחר הילד שלקחו להם. נכון, הם היו צעירים, והם טרם נישאו. אבל זה הילד שלהם. זאת דוגמה לילד שהוצא מהבית. אני לא יודעת איזה סוג של הסכמה הייתה שם, לדעתי, לא הייתה בכלל, ואם הייתה זאת הסכמה שלא מדעת.
עד היום זאת טרגדיה. עברו כבר כמה שנים, מה שמוכיח שהזוג הזה עדיין זוג, ויש להם ‎3 ילדים משותפים. ... במקרה הזה זה קרה כבר ממש אחרי הלידה בבית החולים. בית החולים היה כנראה בקשר עם רשויות הרווחה ונראה להם חשוד שיש זוג מאוד צעיר ולא נשוי שנולד לו ילד. הם החליטו לעשות את המוטל עליהם כדי שרשויות הרווחה יבחנו מה קורה פה. רשויות הרווחה הפעילו שיקול דעת, והוציאו את הילד מרשות ההורים. במקרה הזה בית החולים, כנראה, יזם את זה, אבל לא בטוח שמתוך כוונה להוציא את הילד, אלא לסמוך על שיקול הדעת של רשויות הרווחה, שבמקרה הזה נראה שהפעילו שיקול דעת לא נכון".
.
סיפורו של איציק מליק שפקידי הרווחה לקחו את נכדיו
פרופ. אסתר הרצוג על הוצאת הילדים מביתם וממשפחתם ע"י שירותי הרווחה: "יש פה מדיניות מכוונת, זו מדיניות שמשתמשת בתינוקות וילדים כסחורה שבאמצעותה מממשים כל מיני אינטרסים של המערכת הבירוקרטית. יש לחץ מאוד גדול על מערכת הרווחה לספק תינוקות לאימוץ, אז את התינוקות האלה לוקחים בד"כ ממשפחות חלשות יותר, חד הוריות, עניות.
המקרה של איציק מליק יוצא דופן, הזדמן לי לפגוש אותו ... התרשמתי מאדם מדהים, נחוש, שקול, מסודר עם משפחה חמה ותומכת, הרקע שלו עומד בסתירה מוחלטת לכל מה שמערכת הרווחה מציגה שמאלץ אותה להוציא ילדים מתוכה. .. הרווחה לא יכולים להודות שטעו כי המשמעות של טעות כזאת היא מאוד דרמטית וחמורה"
.

קישורים:

תגובה 1:

לילך אמר/ה...

שלום, לפני כמה שנים התפרסם תחקיר על חטיפה מאורגנת ומתמשכת של תינוקות, מיד לאחר לידתם, בבית החולים העמק בעפולה בראשית שנות השבעים. התינוקות האלו הם כיום בני ארבעים. משערים שהם נחטפו על ידי המיילדות או הרופאים לשם אימוץ. מישהו הרוויח שם כסף. מדובר בתינוקות ממוצאים שונים. האם ידוע לכם כיצד ניתן להתחקות אחר הסיפור? הנושא קשור לסיפורי האישי.
תודה
לילך

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים