עיריית עכו: חסרת דיור ביקשה עזרה, קיבלה תלונה - "על הדשא, עם הילדים והמקרר"

הכתבה: "על הדשא, עם הילדים והמקרר" , יפה ברנס , mynet , 15.07.2009

אם לחמישה ילדים מעכו פונתה הבוקר מבית שאליו פלשה לאחר שנותרה חסרת קורת גג. "אם לא יסייעו לי אשים קץ לחיי". העירייה: תורם יממן שני חודשי שכירות, נדאג שהיא לא תישאר מחוסרת דיור

חסרת דיור תושבת עכו (32) פונתה הבוקר (רביעי) מבית שפלשה אליו יחד עם חמשת ילדיה ורכושה הדל ונותרה ללא קורת גג. היא מאיימת כי תשלח יד בנפשה במידה שהרשויות לא יסייעו למצוקתה. לפני מספר חודשים פלשה האישה יחד עם חמשת ילדיה לבית רעוע הנמצא בשכונת וולפסון.

לטענתה, היא מוכרת במחלקת הרווחה בעיריית עכו ובעקבות קשיים כלכליים התקשתה לעמוד בתשלומי השכירות בדירה ששכרה, ובמקום להיזרק לרחוב החליטה לפלוש לבית.

לטענתה, פעמים רבות פנתה לעירייה ודרשה סיוע, אך מלבד הפנייה לאחת העמותות בעיר המחלקות אוכל לנזקקים לא קיבלה כל סיוע אחר. לפני כשבועיים, כשנודע לה על הכוונה לפנותה מהדירה, פנתה ללשכת ראש העיר ודרשה להיפגש עימו.
עכו - אשה וילדיה, חסרי דיור

מאבטח הלשכה סירב לאפשר לה להיכנס בטענה כי יש לזמן פגישה מראש, ובין השניים התפתח עימות במהלכו לטענת המשטרה היא תקפה את המאבטח, נעצרה ונחקרה.

"אם לא יאפשרו לי לחזור לדירה או יסייעו בידי לפתור את מצוקתי אשים קץ לחיי", אמרה היום. "כבר ניסתי לעשות זאת לפני כשבועיים, בלעתי עשרות כדורים. אך השכנה מצאה אותי שרועה על הרצפה והזעיקה אמבולנס. לא אוכל לראות את ילדי זרוקים ברחוב".

האשה וילדיה שוהים בינתיים בחצר הבית ממנה פונו. סביב האישה התגודדו מספר מדיירי השכונה וניסו להרגיעה. גורם בעירייה סיפר כי עם הפינוי העירייה פנתה למשרד השיכון בניסיון למצוא פתרון.

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "האשה טופלה על ידי מינהל הרווחה בעירייה ואף נמצא לה תורם שיממן את שני חודשי השכירות של הדירה. כמו כן, העירייה תדאג בהמשך למגורים עבורה עד שהנושא יוסדר מול משרד השיכון, כך שהיא לא תיוותר מחוסרת דיור".

"אנו מגנים כל אלימות באשר היא נגד עובדי ציבור ויש דרך מסודרת כדי לקבוע פגישה עם ראש העיר. בכל אופן, העירייה ממשיכה ללוות אותה ולסייע לה".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים