אימוץ ילדים - ליאן פלד בת 23 מחפשת את הדרך

במהלך מאי 2010 התקיים פאנל בנושא "השמה מיטבית של ילדים - תהליך קבלת החלטות". במהלך הפאנל דיברו נשיאת בית משפט לנוער השופטת גלית מור ויגוצקי, ופקידת סעד ארצית לחוק הנוער חנה סלוצקי, על החלטות מקצועיות ושיפוטיות שצריכים לקבל שופטי נוער ועובדים סוציאליים. השופטת ויגוצקי הלינה בפאנל: "עובדים סוציאליים אינם ממהרים לקבל החלטה על הוצאת ילד מביתו, גם כשמדובר בילדים שהנם ברי אימוץ באופן מובהק... ". חנה סלוצקי הלינה: "בתי משפט לנוער אינם יודעים תמיד להתמודד עם ילדים בגיל הרך ולעתים נרתעים מלקבל החלטות..".

ויגוצקי וסלוצקי ממקדות את תשומת הלב בקבלת החלטות להוצאת ילדים מביתם בכפייה, במקום לסייע למשפחות וילדיהם. החלטות אלו לרוב הרות אסון מבחינת הילדים ובני משפחתם. ויגוצקי המליצה כי העו"סים יזדרזו להחליט על הוצאת הילד מביתו ומשפחתו לאימוץ כאשר העו"סים סבורים שהמקרה הוא אימוץ מובהק.
סיפורה של ליאן פלד שנלקחה לאימוץ בילדותה מעיד כי לאימוץ לעתים בעיות קשות לאורך עשרות שנים לכל המשפחות: הביולוגיות, המאמצות, ולילדים. גם במקרים אלו משרד הרווחה אינו מסוגל לסייע במקרה הטוב.


הכתבה "מחפשת את הדרך" , אלעד גרשגורן , ידיעות אחרונות , 14.06.2010

עד גיל ארבע גדלה ליאן פלד בבית יתומים ברומניה. היא אומצה ע"י זוג מנהריה, אבל הידרדרה לסמים ולזנות. עכשיו היא מנסה להיגמל ולמצוא את אמה הביולוגית. "אני רוצה להישאר נקייה. לא לבוא אליה בקריז". .. "לא היה לי טוב בבית, אז הוצאתי את העצבים על הילדים בגן ובבית הספר. שלחו אותי לטיפול אצל עובדים סוציאליים ופסיכולוגים אבל שום דבר לא עזר".

לכתבה המלאה הקלק על התמונה...

ליאן פלד - מחפשת את הדרךקישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים