לשכת הרווחה של עיריית מעלות - הפקרת אם ושני ילדיה עם מוגבלויות למגורים ברחוב

הצביעות של הרווחה - רשויות הרווחה רוויות בתיאוריות על טובת הילד, הקשיש, חסר הישע, טיפולים בכפייה, ועוד דברים מזיקים... אך כשצריכים סיוע, הם מתנערים מאחריות

הכתבה מעלות: האם והילדים בסוכה מול בניין העירייה , מירית קושניר סטרומצה , 01.06.10 , mynet

האם, ששניים מילדיה לוקים בתסמונת דאון, התגוררה עד לא מכבר בביתו של בעלה לשעבר, והוא נאלץ לעבור לרחוב. "לא אזוז מפה עד שיתנו לי מפתח". עמידר: "אין כרגע דירה פנויה"

יום ראשון השבוע. השכם בבוקר, מוקמת סוכה ברחבת המזרקה שמול עיריית מעלות-תרשיחא. אם ברוכת ילדים מפגינה בטענה שהיא מחוסרת דיור.

הסוכה מפורקת עד מהרה בידי פקחי עירייה, אך האשה נשארת במקום, עם שניים מילדיה. "קיבלתי זכאות לדירת ארבעה חדרים, אבל במקומה מציעים לי מגורים בשכירות. אני לא יכולה לעבור דירות עם ילדים שחלקם בעלי צרכים מיוחדים", היא אומרת.

יחד עם המפגינה נמצא בכיכר המזרקה גם בעלה לשעבר. "דירת עמידר שבה התגוררנו היא בעצם שלי", הוא מסביר, "עם גירושינו היא היתה אמורה לעזוב לדירה משלה. יש צו פינוי נגדה, אבל אין לה לאן ללכת. כדי לא לגרשה אל הרחוב בניתי לעצמי סוכה, והשארתי אותה עם הילדים בדירה. אבל המוסדות מנצלים את טוב ליבי ולא ממהרים לדאוג לה. עכשיו כשהיא ברחוב, אין להם ברירה".

צריך לראות כדי להאמין. האיש תחם בסדינים חלל שמתחת לגרם מדרגות במרכז העיר. בגדיו תלויים בפינה, מדף עם נעליו בפינה אחרת. בתווך נמצאת מיטתו. בלילה הוא מאיר את המקום באמצעות נרות. הסוכה מוקמת בלילה ומפורקת בבוקר. "לא אזוז מפה עד שיתנו לי מפתח", אומרת המפגינה, "גם לא אכפת לי להיעצר, אין לי מה להפסיד".

חבר מועצת העיר, ליאור לסרי, ניגש אל המשפחה בניסיון לברר את מצבה. "בשיחתי עם הגברת שמעתי את פרטי המקרה הקשה ואני מתכונן לדרוש מראש העיר לעשות את כל מה שניתן על מנת להביא את הבעיה לפתרונה בהקדם האפשרי, כדי שלאם החד הורית ולילדיה יהיה בית, כמו שיש לכל אחד מאיתנו".

מעיריית מעלות נמסר בתגובה: "עקב צנעת הפרט לשכת הרווחה מנועה מלתת פרטים אישיים על מצב המשפחה וצרכיה. ראוי להדגיש כי נעשו מאמצים בלתי רגילים במשך השנים האחרונות למצוא מענה לצרכיה".

"למרות זאת, ועל אף שהעירייה לא אחראית על דיור עירוני, נקטה העירייה צעד חסר תקדים לשכנע להחזיר את הזכאות לדיור. בהתערבותו ובסיועו של ראש העיר אושר לה סיוע מקסימלי בסך של 1,550 שקלים למציאת חלופה לדיור ללא הגבלת זמן עד שימצא לה דיור ציבורי. לצערינו, היא התנתה את גודל הדירה, מיקום הקומה, מעבר לעיר אחרת וכדומה.

"כדי להתחשב במצבה הצליח ראש העיר לשכנע את משרד השיכון, למצוא מענה למצוקתה. יש להדגיש שבעיר קיים מחסור רציני בדיור ציבורי פנוי".

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון אכן אישר לגברת זכאות לדיור ציבורי, אך לצערנו אין לנו כרגע דירה פנויה (כידוע, ישנן משפחות רבות הסובלות ממצב סוציו־אקונומי ו/או בריאותי קשה, אשר מבקשות להתגורר בדיור הציבורי).

"ברגע שתתפנה דירה שתענה לצרכיה, נשמח לסייע בידה להתגורר בה. בפניה עומדת האפשרות להגיש בקשה לסיוע בשכר דירה, עד שתתפנה דירה בדיור הציבורי".

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים