האם תובעת את מעון החוסים "אביב" (מקי"ם) בלוד: בני מת בגלל רשלנות

הכתבה האם תובעת את מעון החוסים: בני מת בגלל רשלנות , nrg , רביטל פרקר , מאי 2011


להורדת הכתבה בפורמט PDF הקלק כאן
 

אמו של צעיר מחולון בן 25, שהתגורר בפנימיית "אביב" (מקי"ם) בלוד ומת מחנק, תובעת את הפנימייה, מנהלת הפנימייה ואת משרד הרווחה תביעת רשלנות נזיקית בסך 2.5 מיליון שקל.

"אביב" היא פנימייה חינוכית המפעילה מעון לחוסים הלוקים בפיגור ברמת תפקוד קל עד בינוני וסובלים מהפרעות התנהגותיות קשות. לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, הנער המנוח, שהיה נער חביב ונוח לבריות, סבל מפיגור קל מלידה לצד הפרעת אכילה קשה אשר הייתה מוכרת היטב לסובבים אותו.

הפרעה זו גרמה לנער להכניס לפיו כמויות גדולות של מזון אותו הוא נהג ללעוס במהירות ולבלוע ללא הכרה או שליטה, עד כדי מצב של חנק וסכנה ממשית לחייו. פעמים מספר בלע הנער מזון במהירות רבה בזמן הארוחות בפנימייה בה שהה, החל להיחנק וחייו ניצלו בנס. באחד המקרים אף נטל פלפלים חריפים והאביסם לפיו עד ששרפו עיניו.

בשל הפרעה זו והסכנה לחייו, נמנעה מהנער גישה למזון כלשהו, ובשעת הארוחה בפנימייה היה עליו לאכול אך ורק בחדר האוכל או תחת השגחה ובאופן מבוקר. בספטמבר 2009 אירע האירוע הטרגי שהביא למותו המיותר של הנער. הוא נמצא בשעות הצהריים המאוחרות שכוב על רצפת חדר האוכל במעון עם שיירי אוכל בתוך פיו ומחוצה לו, כשהוא מחרחר ועורו כחלחל.

אחות המעון הוזעקה באופן מיידי, אך הנער נמצא על ידה ללא רוח חיים. התובעת, אמו של הנער, שרויה במרה שחורה מאז המקרה הכאוב, וחשה זלזול מצד מנהלי המעון על כי לא נמסר לידיה תחקיר או דוח של האירוע החמור ונסיבותיו.

יוצא מחדרו כשהוא אוחז בספל

על פי תיאור הדברים אשר נמסרו לה בעל פה על ידי מנהלת המעון, כמפורט בכתב התביעה, עולה כי באותו היום בסביבות שעת צהריים נראה הנער יוצא מחדרו כשהוא אוחז בספל, נופף לשלום לכולם, בדרכו לחדר הפעילות – חדר מעש, שם היה מתקן למים קרים, וביקש לשתות. אותה עת עבדה המנקה במקום ולא ניתן למנוח להיכנס מחשש שיחליק על הרצפה הרטובה.

המנוח ניסה להיכנס לחדר מהדלת האחורית וביקש להגיע למתקן המים או לקבל מים ממנו, אך הדבר נמנע ממנו. משם
ניגש המנוח לחדר האוכל והמטבח שהיו פתוחים, מצא מזון שנותר במקום ללא השגחה, הכניסו לפיו ונחנק.

על פי כתב התביעה, הנתבעות אחראיות "למותו המיותר והסתמי של המנוח אשר חייו נגדעו באבם, עקב וכתוצאה ממעשים ומחדלים חמורים שנעשו כלפיו על ידי הנתבעים, בהפרת חובתם לדאוג לשלומו ולשמור על חייו, בהיות המנוח חסר ישע, תלוי באופן מוחלט בנתבעים ונתון לחסותם ולאחריותם".

הכתבה האם תובעת את מעון החוסים: בני מת בגלל רשלנות , nrg , רביטל פרקר , מאי 2011


קישורים:
  • התעללות בילדים חוסים במוסד "אתגר" של משרד הרווחה - מוסד אתגר משמש לילדים חוסים פיגור שכלי. במוסד ישנה מטפלת אשר באופן שיטתי מכה את הילדים חסרי הישע ללא אבחנה. המטפלת מכה את הילדים בראשם, גוררת אותם, שאר הילדים מפחדים ממנה ומרכינים גופם כשהיא עוברת לידם מחשש שתכה אותם. המטפל נעצרה לצורך חקירה...

תגובה 1:

תביעת רשלנות רפואית אמר/ה...

סיפור עצוב כל כך שיכל להימנע בקלות, לו רק הצוות שעובד במקום עם רגישות כה גדולה היה מתודרך בהתאם. לא הגיוני שבמקום שכזה אנשים הצוות לא יהיו מודעים לבעייתיות של מקום עבודתם ולא ידעו כיצד להתנהג עם הדיירים. חבל.

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים