מדיניות משרד הרווחה המופקרת - "האוהל הצהוב" - גם ניצולי שואה במחאה ברוטשילד

הכתבה "האוהל הצהוב" - גם ניצולי שואה במחאה ברוטשילד , ניר רהב , וואלה חדשות , אוגוסט 2011

חיזוק למחאה החברתית: ניצולי שואה הקימו אוהל הזדהות בשדרות רוטשילד בת"א, וכן בדרישה שיקבלו את הכספים המגיעים להם. "להפסיק להקים ועדות ולהפסיק עם הסחבת והביורוקרטיה"
מספר ניצולי שואה הקימו היום (שני) "אוהל צהוב" - אוהל מחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, שמטרתו להביע הזדהות עם המחאה הציבורית על מחירי הדיור ויוקר המחיה שהחלה לפני שלושה שבועות. מטרה נוספת לשמה הוקם האוהל היא כדי לקרוא למשרד האוצר להעביר לניצולי השואה את הכספים שלטענתם חייבים להם. "ניצולי שואה רבים חיים בבושה ולא חיים בכבוד", אמרו נציגי האוהל.
.

.
"הגיע הזמן למלא הבטחות"

על "האוהל הצהוב" שהקימו בשדרה תלו ניצולי השואה מספר שלטים שעליהם נכתב: "משואה לתרומה", "האוצר מפקיר את ניצולי השואה" ו-"פתרונות עכשיו כי לניצול השואה אין זמן". ניצולת השואה בתיה רפפורט אמרה לוואלה! חדשות כי "המחאה העממית מבטאת משהו עמוק בחברה - של קושי, של עוול, של חיים לא בכבוד", והוסיפה כי "מגיע לאזרחים לחיות בכבוד, וכאן המחאה מתחברת גם למחאת ניצולי השואה. הגיע הזמן לטפל בבעיה של ניצולי השואה, להפסיק להקים ועדות ולהפסיק עם הסחבת והביורוקרטיה, במקום זאת הגיע הזמן למלא את ההבטחות". בתשובה לשאלה מדוע לא הצטרפו למחאה מוקדם יותר, ענו ניצולי השואה בחיוך "אנחנו זקנים, לוקח לנו זמן".

נציגים מהתאחדות הסטודנטים הגיעו ל"אוהל הצהוב" להביע תמיכה בניצולי השואה. "אנחנו מעריצים אתכם שבאתם לכאן כדי להזדהות איתנו", אמרה נציגת הסטודנטים לניצולי השואה והוסיפה כי "לנו יש זמן לשבת כאן עוד זמן רב ולהמתין לתוכניות כלכליות, לכם לצערנו אין את הזמן הזה. הזמן של ניצולי השואה אוזל. אנחנו מודים לכם מאוד שהגעתם, אפילו אם זה למספר שעות".

רוני קליסקי, מנכ"ל הקרן לרווחה לנפגעי השואה, אמר: "'המאהל הצהוב' של ניצולי השואה הוקם על ידי ניצולי שואה מגופים שונים שפנו לקרן לעזרה בשבועות האחרונים. הקרן ניסתה לעכב את מחאת ניצולי השואה על מנת למצות אופציות להידברות עם האוצר אך מכיוון שניצולים ברחבי הארץ חשים שאין להם אוזן קשבת בצד השני, הם החליטו לצאת לרחובות".

נובמבר 2010 - נתן זהבי: "שר הרווחה וראש הממשלה - פושעים נגד האנושיות"

.
קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים