משה כחלון טייח בתשובתו לשאילתא בכנסת בדבר אי מינוי נציגי ציבור במועצת העובדים הסוציאליים ובוועדות החלטה ותסקירים

משה כחלון - זורה חול בעיני נבחרי הציבור להמשך חיסיון פשעי משרד הרווחה
מרץ 2012 - מועצת העובדים הסוציאליים היא גוף המונה 31 חברים הממונים ע"י שר הרווחה. תפקיד המועצה הוא לייעץ לשר הרווחה בעניינים הקשורים למדיניות העבודה הסוציאלית. (ראה חוק העו"ס סעיפים 50 - 51).
בשאילתא שהוגשה בכנסת במרץ 2012 נשאל משה כחלון שר הרווחה "מדוע אין ממנים שני נציגי ציבור למועצה לעבודה סוציאלית, הן מצד הגברים והן מצד הנשים? "


כחלון השיב כי "זה מתעכב קצת, לצערי. אני לא יכול לקחת את זה על עצמי, כי אני מגיש – מבחינתנו אנחנו נותנים שמות, אז אם הם לא מתאימים, או בגלל ניגודי עניינים או משהו אחר – זה התפקיד של המנגנונים, כמו ועדת-שפניץ, או ועדות מהסוג הזה, שמחזירים, ואנחנו צריכים למנות אחרים. אז פה הם היו בעניין של ניגוד עניינים. אנחנו ממשיכים לפעול לאיוש המקומות האלה".

כחלון טייח את הכנסת בתשובתו. ע"פ  חוק העו"ס ס' 51 הוא השר ממנה את הנציגים במועצה ובפני הכנסת טען כי הוא מגיש מועמדים ו"מנגנונים" (לאיזה "מנגנונים" התכוון?) דוחים הצעותיו.

מדוע משה כחלון מטייח את הציבור


שר הרווחה משה כחלון חושש שמא יחשפו פשעי משרדו על המוחלשים. מדיניות משרד הרווחה שמתווה משה כחלון מיום מינויו לשר רווחה לפקידי הסעד היא עבודה בחיסיון ללא סדרי דין או דיני ראיות בהוצאת ילדים, קשישים בכפייה מביתם. פקידי הסעד מקבלים מבית המשפט סמכויות סטטוטוריות לגורלם של הילדים ומטלטלים אותם במסגרות מופרטות תאבות בצע, אומנה, פנימיות, אימוץ ועוד.
משה כחלון חושש שמא פשעי משרדו יחשפו ברבים לכן הוא מטייח מינוי נציגי ציבור במועצת העובדים הסוציאליים.

משה כחלון טייח גם מינוי נציגי ציבור בועדות החלטה וועדות תסקירים

לשאילתא "האם אפשר לשבץ את נציגי האוכלוסייה המטופלת בוועדת החלטה לסידור חוץ-הורי או בוועדת תסקירים לבני-זוג מתגרשים"
טייח משה כחלון והשיב: "על פניה השאילתא נראית נורמלית – למה לא יהיו נציגי ציבור? אבל כשזוג, או בבעיות, או ילד – אני לא יודע – עבר תקיפה מינית, אני לא יודע כמה זה טוב שאנשים מבחוץ ... אצלי במשרד כבוד האדם הוא במקום הראשון. אני לא יודע, לפעמים זה טוב, לפעמים אני לא יודע אם זה טוב או לא "


הפרות זכויות האדם הקשות ביותר נעשות בוועדות החלטה הפועלות בחיסיון ללא סדרי דין או דיני ראיות ובתי משפט לנוער רואים מוצא פיהן כסוף פסוק. ועדות אלו שולחות מידי שנה אלפי ילדים בכפייה למסגרות מופרטות ומרוששות משפחות בהליכים שיפוטיים מבוימים. מדובר במנגנון פאשיסטי הסוחר בילדים ומסב נזקים קשים לילדים ומשפחותיהם תוך שימוש בסיסמאות נבובות "טובת הילד", "עבודת קודש" ועוד...

סוף דבר

משה כחלון שותק כמו דג נוכח הפרסומים על פשעי משרד כדוגמת פקיד הסעד הפדופיל יוסף דיאמנט, פשעי הרווחה נגד האחים קורידו, פשעי הרווחה באומנה, פנימיות, אימוץ ועוד... ובתשובותיו בכנסת הוא מטייח מתוך "דאגה לזכויות אדם". משה כחלון מנהל את מנגנון הסחר בילדים של משרד הרווחה והוא גם הנהנה המרכזי ממנגנון זה.  

קישורים:

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים