לשכת הרווחה אשקלון ובית ספר הראל בעיר - ההורים שלך עניים? תורעב בביה"ס

לשכת הרווחה אשקלון - מתעלמת ומזניחה ילדי משפחות קשות יום להשפלה ורעב.

הכתבה ההורים שלך עניים? תורעב בביה"ס , mynet , שמוליק חדד , ינואר 2013

חלק מהתלמידים בבית הספר הראל באשקלון עדיין לא מקבלים ארוחה חמה כחלק ממפעל ההזנה של משרד החינוך. ההורים מתקשים לשלם והילדים מושפלים מול חבריהם. העירייה: כל הילדים צריכים לקבל אוכל, ועל ההורים לשלם. מעקב

לפני כחודש חשפנו ב"ידיעות אשקלון" וב-mynet כי חלק מהתלמידים בבית הספר הראל באשקלון אינם מקבלים ארוחה חמה במסגרת חוק ההזנה , זאת בזמן שחבריהם לכיתה אוכלים לידם. בעירייה הבטיחו כי המצב לא יישנה, אך מבדיקה שערכנו, מתברר כי התופעה ממשיכה.

לאחרונה חולקו מכתבים להורי חלק מהתלמידים, בהם נדרשו להסדיר את תשלומי ההזנה לאלתר. "בית הספר החל בהזנת תלמידים", נכתב, "ונמצא כי שילמתם באופן חלקי עבור ההזנה. לכן על מנת שילדיכם ימשיכו להנות ממנות חמות בהמשך, נבקשכם להגיע בדחיפות למזכירות בית הספר להסדר המשך התשלומים". הורים שהחליטו כי אינם מעוניינים בהזנה התבקשו לצייד את ילדיהם בכריכים נוספים.

באחרונה פנה יו"ר תנועת אכפת לי מאשקלון, עו"ד שגיב שלום, למנהל אגף החינוך, משה ינאי, בדרישה להתערב בנושא. "החמור מכל הוא העובדה שהמכתב נמסר לתלמידים מול הכיתה כולה, באופן מבייש ופוגעני, תוך הסבר מה ה'עונש' של התלמידים שהוריהם לא שילמו", הדגיש שלום בפנייתו לינאי.

אחת האמהות סיפרה: "המורה הגיעה לכיתה עם מכתבים עם שמות אותם תלמידים וחילקה להם אותם. הבת שלי שאלה את המורה על מה המכתב, כי חששה שמדובר במכתב שנוגע להתנהגותה. המורה ענתה לה מול כל הכיתה: 'זה בנוגע להזנה שההורים שלך טרם שילמו'. היא מאוד התביישה, וכשהגיעה הביתה סיפרה לנו בבכי מה קרה. מאוד נפגענו ובעלי שוחח על כך עם המזכירות, אבל גם שם פשוט אמרו לו להגיע להסדיר את התשלום".

לדברי כמה הורים שילדיהם לומדים במוסד החינוכי, ישנם עדיין תלמידים אחדים שאינם מקבלים ארוחה חמה לאחר שהוריהם לא עמדו בתשלומים. "אחרי הפרסום הקודם היה שיפור וכל התלמידים קיבלו ארוחות, אבל אחר כך חזרו לתת רק לאלה ששילמו", אמרה אחת האמהות.

"בתקופת הסערה, כשלא הגיעו תלמידים לבית הספר ונשארו מנות, אז חילקו גם לאלה שלא שילמו, אבל כעת מי שלא שילם לא מקבל ארוחה וההורים הוזהרו שהם ימשיכו לא לקבל ארוחה. יש הורים עם כל מיני בעיות כלכליות ולחלק יש כמה ילדים בבית הספר והם לא עומדים בכל התשלומים. למה הילדים צריכים לסבול מכך?".

בעקבות תחקיר חדשות ערוץ 2 שבדק לפני כשבועיים את הנושא בבית ספר אחר בדרום הארץ, הבהיר משרד החינוך כי הוא רואה בחומרה רבה כל מקרה בו מונעים מתלמיד קבלת ארוחה חמה בשל אי יכולת כלכלית לשלם בעבורה.

למנהלי בתי הספר הועברה הנחיה ברורה להימנע מכך: "מדיניות המשרד קובעת באופן ברור כי במסגרת מפעלי ההזנה שהוא מפעיל על פי חוק, אין למנוע מהתלמיד קבלת ארוחה חמה. על כן אנו דורשים להתערב ולאפשר במידית מתן ארוחות חמות לכל התלמידים ללא אפליה ולעשות הכל על מנת למנוע חזרה של תופעות פסולות אלו".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מדיניות עיריית אשקלון היא שכל התלמידים הזכאים להזנה יאכלו, אלא אם כן הם אינם מעוניינים בכך. מאידך, ההורים חייבים לשלם עבור ההזנה כמתחייב".


אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים