תגובות לכתבתה של נעמה לנסקי, "מנותקים" על ועדות החלטה

27.05.2016 -תגובות לכתבתה של נעמה לנסקי, "מנותקים" מגיליון 20.05.2016



כואב לקרוא

קראתי את הכתבה וחשתי שגופי מכווץ ומשותק מאימה. לא יכולתי שלא לחשוב שהדברים האמורים מתאימים יותר למדינות נחשלות, מדינות העולם השלישי, ולא למדינת ישראל שאני מחשיבה אותה למדינה מתוקנת. כואב לקרוא, אך חשוב יותר שהדברים הועלו על הכתב. כולי תקווה שבג"ץ, האמון על זכויות האדם, יעשה "סדר בדברים," ויפה שעה אחת קודם.

לימור ברוך

המצב גרוע אף יותר

קראנו בעיון את הכתבה והזדהינו עם כל מילה. חשוב לומר שהמצב אף גרוע יותר חווינו חוויות קשות מאוד רק בשל העובדה שבתום לב שאלנו את גורמי הרווחה אם ניתן לקבל דרכם ייעוץ לגיל ההתבגרות.

מה שקרה הוא שהגישו נגדנו תלונות בשל אי דיווח על מריבות בין האחים. הקלטנו שיחות שבהן המליצו לנו, ההורים, להיפרד, סתם כך. וכן שיחה שבה מנהלת לשכת הרווחה אומרת לנו שהם משמידים את הפרוטוקולים של ועדת החלטה לאחר שהיא מכינה סיכום של הוועדה, ועוד שקרים מגמתיים רבים.

שמואל

יחס עוין לאם הביולוגית

קראתי בעיון את הכתבה ושמחתי למצוא סוף סוף התייחסות למה שקורה בוועדות ההחלטה. שימשתי במשך 12 שנים אם אומנת, וסיימתי את תפקידי לפני מספר חודשים, כאשר בני, בן האומנה, הגיע לגיל .18 סיום התפקיד הוא כמובן רק בהיבט הרשמי, כאשר בפועל ה"ילד" ממשיך להיות בננו לכל דבר. חשוב לי לציין גם שתמיד היינו, ונמשיך להיות, בקשר מצוין עם האם הביולוגית.

אני הגעתי פעמיים לוועדת החלטה, אך בפעם השלישית החלטתי לוותר. פשוט לא הייתי מוכנה לראות שוב את היחס של הוועדה לאם הביולוגית, ולא ראיתי צורך להגיע לפגישה שבה הכל נקבע מראש, כפי שתואר בכתבה.

ראוי שלכל משפחה יהיה נציג מטעמה בוועדת ההחלטה ואפשרות לערער על החלטת הוועדה. ר' (השם המלא שמור במערכת)


הנושא הבוער במדינה

יישר כוח על העלאת הנושא הכי בוער בחברה הישראלית בקרב האוכלוסיות המוחלשות. לוועדות ההחלטה במשרד הרווחה, נושא פחות מוכר בקרב הציבור הישראלי, ניתנו שמות שונים ומשונים, שנועדו לחפות ולהסתיר את מהותן האמיתית - הוצאת ילדים מבתיהם ובמקרים חמורים יותר, הפקעת אפוטרופסות מהורים. הכתבה פורסמה בעיתוי ובתזמון מושלמים עם הגשת בג"ץ מצד האגודה לזכויות האזרח נגד משרד הרווחה, שם נדרשת המדינה להסביר מדוע לא תעגן בחקיקה את ועדות ההחלטה.

כיום, כולם יודעים כי ועדת החלטה היא פוסקת עליונה ולא ניתן לערער על תוצאותיה, כך שמדובר בעוול. אט אט נחשפים פשעים חמורים כלפי משפחות שמבוצעים בדלתיים סגורות, מחטפים, וזעקות השבר של ההורים בוקעות את תקרת הזכוכית של משרד הרווחה.

יש לקוות כי התחקיר המזעזע, שהבאתם בשפה נהירה לכל אזרח על עוולות נגד אזרחי המדינה, יגיע לדרגים גבוהים בכנסת ובראשות המדינה, ויחולל את השינוי המיוחל: שימת הילד והמשפחה במרכז, חיבוק ואיחוד המשפחה ולא קריעתה.

לורי שם טוב, בלוגרית בתחום הרווחה

פלייליסט - ועדות החלטה של משרד הרווחה ברשויות מקומיות


אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים