אלין אלול - עובדת סוציאלית עבריינית משמעת רוצה להיות מנכ"לית משרד הרווחה

אומ"ץ ליועמ"ש: "אלין אלול אינה עומדת בקריטריונים לתפקיד מנכ"ל משרד הרווחה" , 14.12.2016 , טלי חרותי-סובר , TheMarker
שר הרווחה חיים כץ והפקידה אלין מלול

עוד על פי הפנייה, בתחילת השבוע כינס השר כץ את צמרת משרדו, והודיע כי הוא עצמו ישמש מעתה מנכ"ל המשרד ■ "עצם ההודעה על כך נגועה באי-חוקיות בוטה, שיש בה כדי להטיל אימה ולהשליט שלטון-פחד ■ משרד הרווחה: "קשקוש מקושקש"

תנועת אומ"ץ פנתה היום (ד') ליועץ המשפטי לממשלה בעניין אי סדרים חמורים כהגדרתה בניהול משרד הרווחה והשירותים החברתיים. "בימים האחרונים הגיעו לידי תנועת אומ"ץ עדויות ודיווחים ממספר מקורות על מהלכים חמורים, הנגועים באי-תקינות חריפה, מצד שר הרווחה והשירותים החברתיים, מר חיים כץ", נכתב בפנייה. "מדובר במהלכים שהשליט השר כץ באשר לאופן ניהול המשרד שהוא עומד בראשו, לאחר שמנכ"ל המשרד, מר אליעזר יבלון, הלך לעולמו במפתיע לפני ימים אחדים".

על-פי הפנייה, בתחילת השבוע כינס השר כץ את צמרת משרדו, והודיע כי הוא עצמו ישמש מעתה מנכ"ל המשרד. "ברי לכל שמצב כזה כלל אינו אפשרי, ועצם ההודעה על כך – אף אם מדובר בהצהרת שווא שאינה יכולה להתקיים – נגועה באי-חוקיות בוטה, שיש בה כדי להטיל אימה ולהשליט שלטון-פחד במשרד הרווחה", נכתב בפניית אומ"ץ.

"עוד באותה ישיבה, הודיע השר כץ כי הוא מסמיך את הגב' אלין אלול, ששימשה עוזרת למנכ"ל המשרד יבלון, לשמש מעתה כ'ממלאת מקום מנכ"ל המשרד בפועל', תוך שהשר פועל להשלטת מרותה של אלול על צמרת והנהלת המשרד, נכתב עוד. "עצם הודעתו של השר כץ, המשמש נבחר ציבור והמצוי במשרד הרווחה והשירותים החברתיים בתפקיד מיניסטריאלי, על כי הוא נוטל לעצמו את הסמכויות הניהוליות בפועל של המשרד, מהווה מהלך הנגוע כאמור באי-חוקיות בוטה".

"יתרה מכך, גם ניסיונו של השר כץ למנות את הגב' אלול כמעין 'מנכ"לית בפועל' של משרד הרווחה, אף אם מדובר במינוי דה-פקטו ו/או במינוי במילוי-מקום ו/או במינוי זמני בלבד, מהווה עקיפה של ההוראות והכללים למינוי מנכ"לים במשרדי הממשלה. לפי המידע המצוי בידינו, הגב' אלול אינה עומדת, ולו בקירוב, בקריטריונים ובכישורים הנדרשים ממי שהוא מועמד לשמש מנכ"ל במשרד ממשלתי.

"לא זו אף זו. בשנת 2015 היתה הגב' אלול נתונה בחקירה משמעתית בנציבות שירות המדינה, בתקופה שבה היא שימשה בתפקיד מדריכת קציני מבחן וחקירות ילדים. החקירה התמקדה במספר עניינים, לרבות חשד שלפיו במשך חמש שנים, בין השנים 2010 עד 2014, העבירה הגב' אלול דיווחים על 11 ימי כוננות במהלך סופי שבוע שבהם שהתה בחו"ל.

"גירסתה של העובדת, שנמסרה לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, הוגדרה על-ידם כ"אינה מחזיקה מים". עוד התעורר חשד שלפיו בין השנים 2012- 2014 דיווחה הגב' אלול על יציאה בתפקיד בשבע הזדמנויות שונות, בשעה שבפועל שהתה בתחומי המשרד... נוכח התנהלותו של השר כץ ביחס לניהול המשרד לאחר מותו של המנכ"ל מר יבלון, ונוכח ניסיונו למנות דה-פקטו את הגב' אלול למנכ"לית בפועל של המשרד – מהלכים הנגועים מראשיתם עד אחריתם באי-חוקיות זועקת – נדרשת התערבותכם המיידית, בטרם תפנה תנועת אומ"ץ לערכאות".

כזכור, תנועת אומ"ץ פנתה באחרונה ליועמ"ש גם בנושא ניסיונה של הנהלת משרד הרווחה לפטר את היועצת המשפטית של המשרד, בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה לדברים: "קשקוש מקושקש".


אומ"ץ ליועמ"ש: "אלין אלול אינה עומדת בקריטריונים לתפקיד מנכ"ל משרד הרווחה" , 14.12.2016 , טלי חרותי-סובר , TheMarker 

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים