אילן גילאון על מוסדות הרווחה: מיקסום רווחים וצימצום ההוצאות וזה מסתיים בהתעללות בחסרי ישע

"סדר יום" עם קרן נויבך, רשת ב' של קול ישראל, 5-2-2017. -
התעללויות, עינויים, התנהלות לא אנושית ולא פעם אף לא חוקית במתקנים הפסיכיאטריים של משרד הבריאות; הזנחה, זילזול, מפגעים תברואתיים ועוד במוסדות של משרד הרווחה בהם שוהים ילדים, מתמודדי נפש, אוטיסטים, אנשים בעלי פיגור מוחי - כל אלו מביאים למסקנה המתבקשת: השיטה לפיה המשרדים הנ"ל מפקחים על עצמם, החתול ששומר על השמנת, לא עובדת והביאה למצב מזעזע את המערכות שאמורות לטפל באנשים אלו.



לכן הגישו חה"כ אילן גילאון, אלי אלאלוף וח"כ נוספים מהימין והשמאל הצעת חוק - חוק האומבודסמן, הקוראת להחיל בחוק פיקוח חיצוני על משרדי הבריאות והרווחה בנושאי האשפוז הפסיכיאטרי והחוסים.

מאליו יובן כי משרדי הבריאות והרווחה עושים ככל יכולתם כדי להכשיל את הצעת החוק, שהרי החתול מטרתו להמשיך לשמור על השמנת וטובתם של אלו הנזקקים לה, לא עומד בראש מעייניו.

חה"כ אילן גילאון: "המקומות האלה מתנהלים ע"פ העקרון של מיקסום רווחים וצימצום ההוצאות וזה מסתיים בהתעללות בחסרי ישע; מדובר בחסרי ישע המוחלטים ביותר במדינת ישראל, אלו צריכים פה ואומבודסמן משום שהקשר של המפקחים מטעם המשרדים אינו מוכיח את עצמו".

יותם טולוב, מנכ"ל עמותת "בזכות": "זה מודל שקיים במדינות רבות בעולם. הנושא של מסגרות אשפוז ומגורים לאנשים עם מוגבלויות הוא אזור סיכון. הפער שבין הכוח שיש לצוות ולמסגרת ביחס לחוסר הכוח של האנשים עצמם מזמן כל כך הרבה מקרים של הזנחה ואלימות. לכן צריך גוף חיצוני, ניטרלי שאפשר לפנות אליו ולקבל מענה כמו שצריך".

אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים