התנהלות מול עובדות סוציאליות לחוק הנוער

מה הייתם עושים אם עובדת סוציאליות לחוק הנוער (פקידות סעד לחוק הנוער) באות להדלת שלך עם האשמות שווא? מה תהיה הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה. קראו כדי להיות מוכנים, לפני שזה יקרה לכם, כפי שזה קרה לכל כך הרבה אחרים .... אנשים שהאמינו שזה לא יקרה להם לעולם.

 
 משרד הרווחה - חטיפת ילדים חוקית
 
היו רגועים

כמו בהתנהגות בזמן ראיון, זכרו להיות מנומסים. פקידות הסעד עלולות להתרגז על הורים עוינים ומבוהלים, וחושבות שיש להם מה להסתיר. פנקו את עובדי השירותים החברתיים בכבוד, אבל לא למסור להם מידע אישי או מפליל את עצמי, או מוביל למידע נוסף. הן עשויות להזדקק לראות את הילדים שלכם כדי לסגור את התיק, והם כנראה ירצו לדבר עם שני ההורים. אל תפחדו. לעשות מה שצריך כדי לסגור את התיק.

פחות לדבר, יותר טוב. פקידות הסעד ועובדות סוציאליות בדרך כלל מופיעות ליד דלת ביתכם עם מעט ראיות. אם הן פועלות על מידע אנונימי, אין להן כלום. הם לא יכולות לקבל צו בית משפט המבוסס על מידע אנונימי. הדבר היחיד שהן יכולות להשתמש נגדכם הוא מידע שאתם נותנים להם.

הקלטו ותעדו מסמכים

בכל פגישה עם עובדות סוציאליות או מי מטעמן בעניין ילדיכם היו מוכנים להקליט את השיחה, החל משיחות טלפול, פגישות בלשכת הרווחה, ביקורי בית וכדו'.
בנוסף לתעד את כל מה שקורה בכתב.

לִרְשׁוֹם

להצטייד במחברת ספירלית ולהשתמש בה כדי לתעד כל פגישה עם פקידות סעד או עובדות סוציאליות משלכת הרווחה. אל תוותרו על זה! להתכונן מראש, לעמוד איתן נגד פקידות הסעד! לאחר כל תקשורת עם העו"סיות, כתוב מכתב המפרט את מה שהתרחש, ובקש מהעובד הסוציאלי לאשר או לדחות את העובדות כפי שאתה מבין אותם תוך עשרה ימים מיום קבלת מכתבך.  אם שום מכתב לא מתקבל תוך עשרה ימים תייק את המסמך כמסמך שאושר ע"י הרווחה.  צורה זו של תיעוד עשויה מאוחר יותר לשמש ראיה לטובתך בבית המשפט לנוער.

אין להזמין עובד סוציאלי להיכנס לתוך ביתך

עובד סוציאלי אינו רשאי להיכנס לתוך ביתכם ללא צו שיפוטי. כלשהו, סוכן ממשלתי אינו רשאי להיכנס לתוך ביתכם ללא צו שיפוטי לכן בהעדר צו כזה אל תפתחו לו את הדלת. זכותו החוקתית של כל אדם לשמור על פרטיותו אלא אם כן ישנו צו שיפוטי. אל תבהלו מאיומי פקידות הסעד כגון: "אם לא תיתן לי להיכנס אני אקח ממכם את הילד" עמדו על זכותכם.

היוצאים מן הכלל היחידים אם אם פקידת הסעד תופיע עם שוטר ובידם צו כלשהו להיכנס לבית.
 צו חיפוש הוא עילה להיכנס לבית אך קשה להאמין כי יאשרו לעובדת סוציאלית צו חיפוש בבית משפחה אם היא טוענת בפני השופט כי יש כביסה מלוכלכת בבית.
צו נוסף הוא צו חירום או צו שופט להוצאת מילדים מהבית. צו כזה ינתן רק לאחר שהעובדת הסוציאלית תציג ראיות.

לא לסמוך על עובדות סוציאליות לחוק (פקידות סעד)
לא לסמוך על עובדות סוציאליות לחוק (פקידות סעד)

במילים אחרות, למד להכיר את האויב. לדעת מי הן פקידות סעד. הן סוכנות ממשל, אם מרשות המקומית או ממשרד הרווחה. פקידת הסעד הטיפוסית נמצאת ברווחה רק בשביל תלוש השכר בסוף החודש ואינה יכולה להרשות לעצמה לאבד את מקום עבודתה, לכן היא פועלת על פי הנחיות המפקח שלה כדי לשמור על מקום עבודתה.

פקידת הסעד אינה יכולה בסוף חודש לומר למפקח שלה כי לא הוציאה אף ילד מהבית אחרת היא תאבד את מקום העבודה שלה, לכן היא חייבת לספק מכסה של ילדים "עצורים" במסגרות אומנה, חירום, פנימיות וכדומה. לכן כאשר פקידת הסעד בבית שלך היא חושבת לעצמה: "מה אני יכולה לגלות על המשפחה הזאת לבנות מקרה שמטרתו לקחת את הילד שלך?" הן צריכות להביא קייס לבית המשפט, והן שם כדי למצוא עדויות.

גם אם פקידת הסעד נראת נחמדה ולא מזיקה, זכור מהי פרנסתה של פקידת הסעד. כדי לשמור על עבודתה, היא חייבת לקחת ילדים ממשפחותיהם. פקידת הסעד היא זאבה בבגדי כבש. הן באות אל הדלת ואומרות: "אני כאן רק כדי לעזור". הדבר הבא שאתה יודע זה שהילדים שלך נמצאים במשמורת המדינה ואתה בבית המשפט מנסה להוכיח את חפותך. זכור, גם אם אתה אוהב את האדם, מאחורי כל אישיות נעימה היא צריכה לשמור על מקום עבודתה. מאחורי כל עובדת סוציאלית נחמדה, יש פקידת סעד מנוסה יותר שהורתה לה "למצוא משהו" להשתמש בו כדי לקחת את הילד שלך. לא תאמינו כמה טענות מטופשות יש בדוחות של העוס"יות האלו... אבל אם הן מקבלות שופט חותמת גומי בצד שלהן, הילדים שלך בידיים שלהן. אל תסמכו על עובדות האלה!

דברו מעט ככל האפשר בפני פקידות הסעד
דברו מעט ככל האפשר בפני פקידות הסעד
 
דברו מעט ככל האפשר

כמובן, כאשר אתה רואה עובדות סוציאליות לחוק (פקידות סעד) על סף דלת ביתך, אתה רוצה שהן יסתלקו ויסגרו את המקרה שלהן נגדך.  זה עלול לגרום לך לרצות לספר להם דברים כדי להבהיר כי אתה לא מהוה סכנה לילדים שלך. תיזהר מה שאתה אומר. כל מה שאתה אומר עלול להתהפך ולשמש נגדך!

לדוגמא אם עברת בעבר טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי ויש לך אפילו חוות דעת טובות, הם ישתמשו בזה נגדך ויאמרו כי יש לך בעיות התמודדות וכי יש לעקוב על המשמורת שלך בילדיך.

דבר נוסף שלא צריך לספר לעובדות הסוציאליות הוא אם היית פעם במשמורת המדינה. כאשר אתה אומר להם שאתה ילד אומנה, אימוץ, פנימיה וכדו' קודם כל הם יודעים שיש לך קובץ עם השם שלך שממנו הם יכולים למשוך מסמכים להשתמש כ"ראיות" נגדך.
דוגמא היא מקרה של מטופל שהיה במשמורת המדינה. רוב הניירת בתיק העבה שלו נשלפה מקובץ משמורת המדינה. הם טענו שיש להם הוכחות שהוא אלים מאז שהיה בגן, והם השתמשו בתיק שהיה ילד נגדו. שנית, אם אתה אומר להם שאתה ילד רווחה, זה מסמן אותך כקורבן וגורם להם לחשוב שאתה יכול להיות קורבן פעם נוספת. ילדי רווחה נקלעים למעצר בשיעור גבוה בהרבה מאשר רוב, אז פשוט להיות בצד הבטוח הימנעו להזכיר את העובדה הזאת אם זה נוגע לך. זה באמת לא העסק שלהם. אתה לא צריך לפתוח את הפה כדי לעזור להם לתפור קייס נגדך.

זה גם לא חכם להגיד להם משהו כמו, "אני לא מתעלל - אני מודע לזה כי עברתי את זה בילדות." זה אומר להם כי עברת התעללות ולכן אתה צפוי להיות מתעלל. לא משנה באיזה מצב נורא עבר עליך כילד, מוטב שלא להזכיר זאת לעובדת סוציאלית. הם לא ירגישו צער או חמלה ויסתלקו, זה לא עובד ככה. הם מחפשים דברים רעים לכתוב עליכם לרפד דו"ח התסקיר שלהם כשיציגו אותו בפני השופט.

דבר נוסף שאתה לא צריך לומר הוא אם הילד שלך הוא ילד רווחה או שהיה בטיפול רשויות הרווחה. היסטוריה של ילד בשירותי הרווחה במשפחה שלך אומר לעובדת הסוציאלית שאתה על רשימת הלהיט שלהם.

דבר נוסף להיזהר: הם עשויים לבקש ממך הפניות לאנשים כדי לעזור להוכיח את הכושר שלך להורות, כגון מיהו המעסיק שלך, שכנים וחברים. יש להיזהר משום שהם יחפשו רק עובדות וסיפורי מעשיות לכתוב בתסקיר שלהם כדי לפגום ברושם שיש לכם יכולת הורות.

אם פקידות הסעד עומדות ליד דלת ביתך, יש לעמוד איתן ולומר מעט ככל שאתה יכול! אם אתה מרגיש שהם עושים קייס נגדך בכל מקרה, לשכור שירותי עורך דין.


תכנית טיפול לשכת הרווחה
תכניות טיפול

רשויות הרווחה קשורות בקשר הדוק עם"ספקי שירות" כגון: פסיכיאטרים, פסיכולוגים, מכוני מסוגלות הורית וכדו'. סביר להניח שהעובדת הסוציאלית תציע סוג של עסקה, ותאמר שתוכל להיות משמורן על הילד שלך אם תסכים ל"טיפול" או "בדיקה" , "אבחון" כמו בדיקות פסיכולוגיות, בדיקות סמים, טיפול וכו '. פירושה של הצעה כזאת זה שאין להן מספיק ראיות כדי לקחת את הילד שלך למשמורת שלהם, אבל אם אתה פשוט תלך ל"ספקי השירות שלהם" הן עלולות לקבל את ה"ראיות" שהן צריכות באמצעות דוחות "ספק השירות" שלהן.


למשל, אם אתה מואשם בשימוש בסמים. הם רוצים שתלך לשירות בדיקות סמים כדי להוכיח את שאתה "נקי". אתה אומר, "טוב, אני לא משתמש בסמים, אני אלך". אבל אז אתה מוצא את עצמך מול תוצאות כוזבות חיוביות ... או אם אתה מפספס את הבדיקה זה ייחשב כמו תוצאה חיובית.

החיים שלך משתבשים קשות, כי אתה צריך ללכת לפגישות מתוזמנות, להחמיץ עבודה, לעשות סידורים מיוחדים לטיפול בילדים וכו. זה לא שירות עבורך אלא שירות עבור העובדות הסוציאליות לנסות להשיג "ראיות" נגדך כדי שיוכלו לקחת את הילדים שלך משם.

לכן מומלץ לא לחתום על התוכניות שלהם. לא להודות בשום דבר. להכריח אותם להוכיח את התיקים שלהם בבית המשפט, במשפט מלא. העובדות הסוציאליות ינסו כל טריק כדי לגרום לך להסכים ל"תוכניות הטיפול" החולניות שלהן. עליך לעמוד איתן ופשוט לומר "לא" כאשר הן מבקשות ממך לחתום על ויתור על הזכויות המשפטיות שלך.


פלייליסט - פקידת סעד



אין תגובות:

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים

משרד הרווחה - דרכי רמיה לסחר בילדים